کد خبر: ۲۰۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - 23 February 2022
بانک شهر درباره علت تاخیر در ارائه صورت های مالی 6 ماهه و جریان تسویه مطالبات از موسسه اعتباری ثامن الحجج توضیحاتی ارائه کرد و برای دو روزکاری با توقف نماد روبرو شد.

بانک شهر درباره علت تاخیر در ارائه صورت های مالی ۶ ماهه و جریان تسویه مطالبات از موسسه اعتباری ثامن الحجج توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش  بانکداری ایرانی، بانک شهر درباره علت تاخیر در ارائه صورت های مالی 6 ماهه و جریان تسویه مطالبات از موسسه اعتباری ثامن الحجج توضیحاتی ارائه کرد و برای دو روزکاری با توقف نماد روبرو شد.

براین اساس، "وشهر" در خصوص خرید بخشی از سهام شرکت آب و برق کیش اعلام کرد: طی دوره جاری به منظور تسویه مطالبات از موسسه اعتباری ثامن الحجج، 50 درصد سهام به علاوه یک سهم شرکت تأمین آب و برق کیش از طریق حضور در حراج آن موسسه به ارزش کارشناسی 1.5 هزار میلیارد تومان توسط بانک شهر خریداری و 1.1 هزار میلیارد تومان آن از محل مانده مطالبات در موسسه اعتباری فوق تسویه و 428.1 میلیارد تومان باقی مانده نقداً از طریق بانک پرداخت و تسویه و متعاقب آن انتقال رسمی مالکیت به نام بانک شهر و شرکت های فرعی انجام شد.

لیکن اخیراً مدیران هیأت تصفیه موسسه اعتباری ثامن الححج اعلام کردند کارشناسان رسمی ارزیابی کننده شرکت آب و برق کیش در ارزیابی سهام به واسطه اشتباه محاسباتی مبلغ ارزیابی برخی از ماشین آلات را در ارزشیابی کل لحاظ نکرده اند که باید به ارزش سهام شرکت افزوده شود.

پرداخت نقدی 466.7 میلیارد تومان بابت ادعای فوق مورد پذیرش بانک نبوده و پیگیری های لازم جهت استیفای حقوق طرفین منجر به تأخیر در ارائه صورت‌های مالی 6 ماهه بانک شده است. مقرر شد بررسی های مجدد در خصوص ارزیابی نهایی سهام مذکور با هماهنگی طرفین صورت پذیرد که در زمان تهیه این نامه در حال بررسی کارشناسی است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: