کد خبر: ۲۰۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - 22 February 2022
سرپرست معاونت توسعه بازار بیمه ملت در شبکه 5 سیما:
سرپرست معاونت توسعه بازار بیمه ملت، یکی از مشکلات بین بیمه‌گر و بیمه‌گزار در موضوعات مختلف را عدم شفافیت شرایط دانست و گفت: این مهم سبب می‌شود که پس از انعقاد قرارداد و در زمان خسارت، بیمه‌گزار نارضایتی‌هایی را از شرکت بیمه‌ مربوطه داشته باشد.

ادبیات گفتاری و رفتاری بین بیمه‌گر و بیمه‌گزار در زمان فروش بیمه‌نامه و هنگام پرداخت خسارت؛ مساله‌ای است که گاهی مشکلاتی را با خود به همراه دارد. متن قراردادی که بین بیمه‌گر و بیمه‌گزار منعقد می‌شود در بسیاری از موارد توسط مشتریان مطالعه نمی‌شود و با توجه به وجود اصطلاحات و مفاهیم فنی، ممکن است پس از مطالعه نیز برخی موارد مبهم باقی بماند.


به گزارش روابط عمومی بیمه ملت، با توجه به اهمیت فرهنگ‌سازی بیمه در جامعه و رفع این معضل، امیرحسین قربانی سرپرست معاونت توسعه بازار بیمه ملت در برنامه شهربرگ در شبکه 5 سیما، مساله را شفاف‌سازی کرده و راهکارهایی را ارائه می‌دهد:

سرپرست معاونت توسعه بازار بیمه ملت، یکی از مشکلات بین بیمه‌گر و بیمه‌گزار در موضوعات مختلف را عدم شفافیت شرایط دانست و گفت: این مهم سبب می‌شود که پس از انعقاد قرارداد و در زمان خسارت، بیمه‌گزار نارضایتی‌هایی را از شرکت بیمه‌ مربوطه داشته باشد.

امیرحسین قربانی با تاکید بر اهمیتِ مطالعه و آگاهی از شرایط انواع بیمه‌نامه افزود: وقتی بیمه‌نامه‌ای را می‌خریم یعنی تمام اموال خود و حتی بیشتر از آن، بزرگترین دارایی‌مان یعنی سلامتی و جسم و جان خود را با شرکت بیمه شریک می‌شویم اما برای مطالعه قرارداد به این مهمی، واقعا چقدر وقت می‌گذاریم؟

این مسئول در همین خصوص ادامه داد: نمایندگان، کارگزاران و به طور کلی شبکه فروش شرکت‌های بیمه، شایسته و توانمندند و بیمه‌گزاران، در صورت تمایل، می‌توانند اطلاعات بسیار خوبی را از آنان دریافت کنند.

قربانی آگاهی بیمه‌گزار از شرایط بیمه‌نامه‌ها را مهم برشمرد و در خصوص نارضایتی برخی از بیمه‌گزاران در زمان خسارت بیان کرد: همه شرکت‌های بیمه، شبکه فروش صنعت بیمه، بازاریابان، نمایندگان، کارگزاران، همه و همه موظف به رعایت اخلاق حرفه‌ای هستیم.

سرپرست معاونت توسعه بازار بیمه ملت با اشاره به آیین‌نامه مربوط به حقوق بیمه‌گزار، مصوب بیمه مرکزی در شورای عالی بیمه اظهار کرد: به نظر من، بدترین اتفاق ممکن، می‌تواند این باشد که شرکتی از شرکت‌های بیمه، تعهدی بدهد و نتواند این تعهد را به همان صورتی که هست، ایفا کند.

امیرحسین قربانی در پایان سخنان خود به بیمه‌گزاران پیشنهاد داد: در صورتی‌که از مشاوره دقیق و حرفه‌ای یک مشاور توانمند و متخصص در رشته مربوطه بهره‌ بگیریم، با انتخابِ درستِ یک شرکت بیمه، قطعا با چنین مشکلاتی مواجه نخواهیم شد.

گفتنی است؛ شبکه 5 سیما در برنامه شهربرگ ساعت 16 روز دوشنبه دوم اسفندماه 1400 ساعت 16 با حضور امیرحسین قربانی، سرپرست معاونت توسعه بازار بیمه ملت، به موضوع بیمه پرداخت.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: