کد خبر: ۲۰۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - 21 February 2022
بانک اقتصاد نوین ضمن توضیح درباره اثر حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر معافیت مالیاتی تسعیر دارایی های ارزی، تبیین آن را در صلاحیت سازمان مالیاتی اعلام کرد.

بانک اقتصاد نوین ضمن توضیح درباره اثر حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر معافیت مالیاتی تسعیر دارایی های ارزی، تبیین آن را در صلاحیت سازمان مالیاتی اعلام کرد.

به گزارش  بانکداری ایرانی، بانک اقتصاد نوین ضمن توضیح درباره اثر حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر معافیت مالیاتی تسعیر دارایی های ارزی، تبیین آن را در صلاحیت سازمان مالیاتی اعلام کرد و در جریان معاملات امروز با رشد 4.9 درصدی قیمت سهام و صف خرید روبرو شد.

براین اساس، "ونوین" اعلام کرد: رای صادره توسط هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال حکم مقرر در ﭘﺎﺭﺍﮔﺮﺍﻑ ﺩوﻡ ﺑﻨﺪ ﺩ ﺷﯿﻮﻩﻧﺎﻣﻪ ﺭﺳﯿﺪﮔﯽ ﺧﺮﯾﺪ ﻫﺎی ﺍﺭﺯی ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪ 18 اردیبهشت سال 98 ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﺎﻟﯿﺎﺗﯽ ﺑﺮ ﻣﻄﺎﻟﺒﻪ ﻣﺎﻟﯿﺎﺕ ﺑﺮ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﺍﺯ ﻓﺮﺁﯾﻨﺪ ﺗﺴﻌﯿﺮ ﻧﺮﺥ ﺍﺭﺯ ﺩﺭﺧﺼﻮﺹ ﺍﺭﺯﻫﺎی ﺧﺮﯾﺪﺍﺭی ﺷﺪﻩ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺆﺩﯾﺎﻥ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻣﻮﺟﻮﺩی های ﻓﺮوﺵ ﻧﺮﻓﺘﻪ ﯾﺎ ﻣﺼﺮﻑ ﻧﺸﺪﻩ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﯽﺷﻮﺩ، ﺩﻻﻟﺖ ﺩﺍﺭﺩ.

با توجه به اینکه موضوع این بخشنامه، شیوه رسیدگی مالیاتی هماهنگ و متناسب با درآمد حاصله فعالیت سوداگرانه برخی اشخاص است که با توجه به تحولات ارزی سال‌های 95 تا 97 مبادرت به خرید ارز به هر طریق از بانک مرکزی کرده‌اند و مضافاً اینکه در توضیحات رای به اشخاص حقیقی خریدار ارز از بانک مرکزی که فعالیت آنها خرید و فروش ارز نیست، اشاره شده لذا شمولیت آن بخشنامه به بانک‌ها و تفسیر موجودی ارز فروش نرفته یا مصرف نشده و تعمیم آن به تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی دارای ابهام است و تبیین آن در صلاحیت سازمان امور مالیاتی است.

بنابراین گزارش، طبق حکم دیوان عدالت اداری با ابطال بخشنامه سازمان مالیاتی مبنی بر معافیت مالیاتی تسعیر دارایی های ارزی ، ذخایر سال قبل بازگشته و اثر مثبت در تسعیر ارز بانک های دارای ذخایر در سال جاری و آینده خواهد داشت.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: