کد خبر: ۲۰۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - 30 January 2022
وزیر اقتصاد از عزم دولت برای اجرای طرح پرداخت وام‌های خرد بدون ضامن به مشتریان خوش حساب و برکناری مدیران متخلف بانک ها خبر داد.

وزیر اقتصاد از عزم دولت برای اجرای طرح پرداخت وام‌های خرد بدون ضامن به مشتریان خوش حساب و برکناری مدیران متخلف بانک ها خبر داد.

به گزارش بانکداری ایرانی،  احسان خاندوزی درباره ضمانت اجرایی دستور العمل وزارت اقتصاد در طرح پرداخت وام بدون ضامن به تسنیم گفت: یکی از محورهای اساسی تحول نظام بانکی سهولت پرداخت وام خرد زیر 100 میلیون تومان برای مشتریان خوش حساب است.

وی افزود: دو ضمانت اجرایی برای این مصوبه وجود دارد. یکی متن توافق بین وزارت اقتصاد و بانک‌های دولتی و دیگری ، نظارت بازرسی هر بانک و بازرسی وزارت اقتصاد و دارایی که در صورت عدم اجرا با مدیران بانکی متخلف برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: اکثر مدیران بانکی به دلیل فوایدی که برای آحاد جامعه دارد ، همکاری می‌کنند. همه مدیران باید تمام مصوبات صادر شده را تا ظهر امروز روی سایت قرار دهند. ضمن اینکه بهانه بانک ها برای عدم تخصیص وام در دو ماه پایانی سال قابل قبول نخواهد بود.

خاندوزی در خصوص ابهامات اعتبار سنجی و توقف اجرای این طرح گفت: اجرای این مصوبه به تازگی و از ابتدای همین هفته آغاز شده و وزارت اقتصاد با جدیت پیگیر اجرا شدن طرح است

بر اساس ان گزارش، علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی هم گفت: بانک‌ها باید در چارچوب مقررات ، وام‌های خرد را طبق روال گذشته پرداخت کنند. بانک مرکزی درتلاش است ، مقررات موجود را با هدف تسهیل ضمانت و تقویت اعتبارسنجی تا پایان سال بازنگری و دستورالعمل های جدید را ابلاغ کند.

وی افزود: تا ابلاغ ضوابط جدید، رویه‌ها و مقررات فعلی باید تداوم یابد و به بهانه اینکه مقررات جدیدی ممکن است ابلاغ شود، نباید پرداخت وام ها متوقف شود.

صالح آبادی ادامه داد: درخصوص اجرای طرح اعتبارسنجی مشتریان در نظام بانکی اگر اعتبارسنجی به درستی انجام شود ، افرادی که رتبه اعتباری بالایی دارند ، می‌توانند تسهیلاتی با وثائق آسان‌تر دریافت کنند . تجربه نشان می دهد این روش وام‌ دهی درصد معوقات بسیار پایینی دارد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: