کد خبر: ۲۰۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۸ دی ۱۴۰۰ - 18 January 2022
هشت‌روز کاری است که نوسان روزانه سکه امامی به نیم‌درصد محدود شده است و به نظر می‌رسد فعالان این بازار بین معامله سکه بر مبنای نرخ دلار یا طلای جهانی سرگردان مانده‌‌‌اند. به هر روی بررسی‌‌‌ها از رشد بیش از 10درصدی قیمت سکه امامی از ابتدای سال تاکنون حکایت دارد.

سکه امامی در دادوستدهای روز دوشنبه، هم‌‌‌مسیر با دلار روند کاهشی را در پیش گرفت؛ اما افت قیمت این فلز گرانبهای داخلی به 100‌هزار تومان محدود شد. به این ترتیب هر قطعه سکه امامی روز گذشته 12میلیون و 200‌هزار تومان قیمت خورد و سرگردانی سکه در محدوده کوچکی ادامه یافت.

به گزارش بانکداری ایرانی، هشت‌روز کاری است که نوسان روزانه سکه امامی به نیم‌درصد محدود شده است و به نظر می‌رسد فعالان این بازار بین معامله سکه بر مبنای نرخ دلار یا طلای جهانی سرگردان مانده‌‌‌اند. به هر روی بررسی‌‌‌ها از رشد بیش از 10درصدی قیمت سکه امامی از ابتدای سال تاکنون حکایت دارد.

دلار نیز در این بازه زمانی عملکرد مشابهی داشته و 11‌درصد از آخرین قیمت ثبت‌شده در سال گذشته فاصله گرفته؛ اما طلای جهانی به رشد 5/ 5درصدی بسنده کرده است.

بازار طلای جهانی

روز گذشته بازار جهانی شاهد رشد 2/ 0درصدی قیمت طلا بود و هر اونس از این فلز زرد 1821دلار قیمت خورد. به این ترتیب، در شرایطی که فعالان بازار در حال ارزیابی سیاست‌‌‌های اقتصادی در سطح جهانی هستند و رشد نرخ تورم در آمریکا از یکسو و تقویت ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه‌‌‌داری آمریکا از سوی دیگر سبب ایجاد تعادل نسبی در بازار شده است، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد افزایش اندکی بود.

پس از آنکه فدرال‌رزرو اعلام کرد، فعالیت‌‌‌های تولیدی در ماه دسامبر 3/ 0‌درصد کاهش داشته است، سوددهی اوراق قرضه 10ساله خزانه‌‌‌داری آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم‌‌‌های دو سال اخیر که هفته گذشته به ثبت رسید، در نوسان بود. در حال حاضر، تجار منتظر سخنان این هفته مقام‌‌‌های فدرال‌رزرو در نشست سیاستگذاری روزهای 25 و 26 ژانویه هستند.

باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: