کد خبر: ۲۰۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۱۸ دی ۱۴۰۰ - 08 January 2022
نماینده مجلس با اعلام آزادسازی ۵ میلیارد دلار منابع بلوکه شده ایران از دو پیشنهاد دولت برای آزادسازی نهاده‌های دامی و در بودجه سال آینده خبر داد .

نماینده مجلس با اعلام آزادسازی ۵ میلیارد دلار منابع بلوکه شده ایران از دو پیشنهاد دولت برای آزادسازی نهاده‌های دامی و در بودجه سال آینده خبر داد .

به گزارش بانکداری ایرانی، احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به آزادسازی ۵ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران گفت : بخش عمده‌ای از آن وارد و مابقی به خط اعتباری تبدیل شده است. ارتباطات مالی با پاکستان هم وضعیت مطلوبی داشته و تبدیل به مبادله‌های تهاتری شده که موجب می‌شود در روابط خارجی و تنگناهای اقتصادی گشایش‌هایی حاصل شود.

وی افزود: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ رابطه نفت، خزانه، بانک مرکزی و دولت را شفاف کرده است. دولت‌های پیشین طی سال‌های گذشته ارز حاصل از فروش منابع نفتی را به بانک مرکزی انتقال داده و در ازای آن پول چاپ می‌ شد تا وزارتخانه‌ها بتوانند هزینه‌های جاری را پرداخت کنند اما دولت رئیسی برای نخستین بار تصمیم گرفته ارز حاصل از فروش منابع نفتی را به جای بانک مرکزی به بانک ملی و سپه تحویل دهد و در قبال آن منابع ریالی دریافت کند تا دیگر هیچ خلق پولی انجام نشود و نقدینگی افزایش نیابد.

این نماینده مجلس ادامه داد: دولت قصد دارد سال آینده نهاده‌های دامی را آزاد کند اما در ازای آن دو پیشنهاد به مجلس ارائه داده تا تصمیم‌گیری شود. پرداخت ماهانه ۱۲۰ هزار تومان به عنوان یارانه کالاهای اساسی به ۶۰ میلیون نفر که اقدامی تورم زا بوده و دیگری واریز یارانه و مابه‌التفاوت قیمت به حساب فروشندگان گوشت، مرغ و نانوایی‌ها به جای پرداخت یارانه فردی که در حال بررسی است.

امیر ابادی گفت : در خصوص اشتغال زایی ، چندین هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری تصویب و تخصیص پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: