کد خبر: ۲۰۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۶ دی ۱۴۰۰ - 06 January 2022

به گزارش بانکداری ایرانی ،  «کیانو ریوز» مدت‌هاست که خود را به عنوان یکی از نیکوکارترین بازیگران هالیوود ثابت کرده، اما بعضی از صفات اخلاقی غیرزمینی‌اش هنوز ناشناخته باقی مانده است. در سال ۱۹۹۱، سرطان خون کیم خواهر کوچک‌تر کیانو تشخیص داده شد و به مدت ده سال با آن مبارزه کرد. دنباله‌های «ماتریکس» (The Matrix) بنا به همین دلایل به تأخیر افتاد و کیانو خانه خود را فروخت تا به مجاورت خواهرش نقل مکان کند.

اقدام جالب و خیرخواهانه ی بازیگر معروف

«لد‌بایبل» گزارش داده است که ریوز حتی ۷۰ درصد از دستمزد فیلم «ماتریکس» را برای کمک به درمان سرطان خون اهدا کرده. در آن زمان ریوز یک بنیاد خیریه برای کودکان مبتلا به سرطان تأسیس می‌کند بدون اینکه نام خود را به آن الصاق کرده باشد. ریوز به‌ندرت از فعالیت‌های خیرخواهانه خود می‌گوید، اما در سال ۲۰۰۹ به نشریه «لیدیز هوم» از کمک‌هایش به کودکان مبتلا به سرطان گفته بود. کیانو وقتی دو ساله بود پدرش را به جرم حمل مواد مخدر به زندان افتاده یافت. مادر و خواهران او از آن پس از هاوایی به استرالیا، ایالات متحده و کانادا نقل مکان کردند.

پیش‌تر گزارش شده بود که ریوز گاهی دستمزدش را کاهش داده تا بودجه برای استخدام عوامل و بازیگران دیگر از جمله گروه جلوه‌های ویژه تأمین شود. پس از فیلمبرداری قسمت اول «ماتریکس» او چند موتور سیکلت هارلی-دیویدسون به عوامل هدیه کرد. او در آن زمان گفته بود: «فقط می‌خواستم… از همه افرادی که کمک کردند این فیلم را بسازم قدردانی بزرگ‌تری کرده باشم.» ریوز اخیراً به بدلکاران فیلم «جان ویک ۴» (John Wick ۴) چند ساعت ۱۰ هزار دلاری هدیه کرده است.

ریوز به‌تازگی در «رستاخیز‌های ماتریکس» (Matrix Resurrections) دیده شده است. این فیلم که از اچ‌بی‌او مکس نیز پخش شده، آخر هفته گذشته از مرز فروش جهانی ۱۰۰ میلیون دلاری عبور کرد.

۳۰ نما

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: