کد خبر: ۲۰۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۱۳ دی ۱۴۰۰ - 03 January 2022
دور هشتم مذاکرات لغو تحریم‌ها، امروز پس از وقفه سه روزه از سرگرفته می‌شود تا رایزنی‌ها برای حصول توافق ادامه یابد.

دور هشتم مذاکرات لغو تحریم‌ها، امروز پس از وقفه سه روزه از سرگرفته می‌شود تا رایزنی‌ها برای حصول توافق ادامه یابد.

به گزارش بانکداری ایرانی   به نقل از ایرنا، دور هشتم مذاکرات لغو تحریم‌ها امروز پس از وقفه سه روزه از سر گرفته می‌شود تا رایزنی‌ها و گفت و گوهای فشرده برای حصول توافق ادامه پیدا کند.

بر اساس این گزارش، طی چند روزه مذاکره، گفت و گوهای فشرده‌ای در سطح رؤسای هیات‌ها ، کارشناسان گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در حوزه رفع تحریم‌ ها و مسائل هسته‌ای برگزار شد. همزمان، اعضای برجام بدون حضور ایران چندین جلسه با هیات آمریکایی به ریاست رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، برگزار کردند.

علی باقری مذاکره‌کننده ارشد ایران با ارزیابی مثبت از روند مذاکرات گفت: در دور هشتم گفت و گوها پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه رفع تحریم‌ها صورت گرفته است. در چند حوزه رایزنی و تعاملات بین طرف ایرانی و طرف‌های مقابل ادامه داشت. چند جلسه در خصوص موضوع راستی آزمایی با سه کشور اروپایی برگزار شد.

وی افزود: در خصوص لغو تحریم‌ها هم مکاتباتی بین دو طرف انجام و پیشرفت‌های سازنده ای جاصل شده است. سه کشور اروپایی ابتدا زیر بار به روز رسانی پیش‌نویس توافقات نمی‌رفتند اما سرانجام در برابر خواسته‌های ایران عقب‌نشینی کردند و پیش‌نویسی که مبنای مذاکرات قرار گرفته با مطالبات ایران مطابقت دارد و مذاکره‌کنندگان سرگرم تبیین معیارهایی هستند که ضمانت‌های مورد نظر تهران ارائه شود.

در صورت حصول توافق برای حضور مجدد آمریکا بر سر میز مذاکره، کمیسیون مشترک برجام این توافق را بررسی کرده و از واشنگتن برای حضور در ادامه گفت و گوها دعوت به عمل خواهد آورد.

نگار کریمی
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: