کد خبر: ۲۰۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۳ دی ۱۴۰۰ - 24 December 2021
رییس کل بیمه مرکزی از سهم ۵٠٠ میلیارد تومانی بودجه صدا و سیما و هلال احمر از محل بیمه شخص ثالث در سال آینده خبر داد و از این رویه انتقاد کرد.

رییس کل بیمه مرکزی از سهم ۵٠٠ میلیارد تومانی بودجه صدا و سیما و هلال احمر از محل بیمه شخص ثالث در سال آینده خبر داد و از این رویه انتقاد کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی به نقل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در رونمایی از سامانه‌های الکترونیک خدمات رسانی صندوق تأمین خسارات بدنی در راستای پرداخت، تسهیل و تسریع در حمایت از آسیب دیدگان سوانح رانندگی با انتقاد از محل مصرف اعتبارات بیمه شخص ثالث گفت: بیمه شخص ثالث به جای اینکه به مجروحان برسد صرف بخش‌های دیگر می‌شود . به طوری که ٣٠ درصد از این مبلغ خارج از شرکت‌های بیمه است.

وی افزود: در بودجه سال آینده هم ۵٠٠ میلیارد تومان از بودجه صدا و سیما و هلال احمر از محل بیمه شخص ثالث تامین خواهد شد که به معنای افزایش حق بیمه و دست در جیب مردم کردن است . از سوی دیگر با گران شدن تعرفه، فرار از بیمه افزایش پیدا می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: عده‌ای که وسایل نقلیه آنها بیمه نداشته یا منقضی شده پس از تصادف با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند. حتی برخی‌ بعد از تصادف فرار می‌کنند. از این رو دولت برای کمک به این افراد پس از وقوع سانحه که شرکت‌های بیمه‌ای تعهدی در برابر آنها ندارد، صندوق خسارت‌های بدنی را راه اندازی کرده است.

سلیمانی با اشاره به تعداد خودروهای فاقد بیمه گفت: تقریبا ٢۵ میلیون دستگاه خودرو وجود دارد که از این تعداد ٢٣ میلیون و ۵٠٠ هزار دستگاه بیمه شده‌ و مابقی فرسوده یا فاقد بیمه هستند. شرکت‌های بیمه براساس قراردادهای سالانه دربرابر بیمه‌گذاران تعهد دارد .یعنی دیه افرادی که در اسفند ٩٩ فوت کرده‌ا‌ند با دیه ١۴٠٠ متفاوت است و این مابه التفاوت از طریق این صندوق پرداخت می‌شود.

وی افزود: شرکت‌های بیمه باید ٨ درصد از مبالغ قراردادها را به این صندوق اختصاص دهند. ضریب خسارت در بیمه شخص ثالث حدود ١٠۴ درصد بوده که در سال‌های قبل به ١٠٩ درصد هم رسیده و کاهش نیافته است.

رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: سال گذشته حدود ٣.٢ هزار میلیارد تومان هزینه بابت درمان مجروحان به بیمارستان‌ها پرداخت شد.

بر اساس این گزارش، مجید بهزادپور مدیرعامل صندوق خسارت‌های بدنی هم با اشاره به وظایف این صندوق گفت: جبران خسارت‌های وارده به اشخاص ثالث فاقد بیمه، آزادی زندانیان حوادث رانندگی غیرعمد، پرداخت خسارت مابه التفاوت دیه زن و مرد از جمله وظایف این صندوق محسوب می‌شود.

وی افزود: سال گذشته این صندوق مانع از زندانی شدن ٧ هزار و ٢۶۵ نفر شده و بیش از ١.۶ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شد.

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: