کد خبر: ۲۰۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - 21 December 2021
بر اساس بازنگری صورت گرفته، رتبه بلندمدت A+ شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی مجدداً مورد تأیید کمیته رتبه‌بندی اعتباری قرار گرفت.

بر اساس بازنگری صورت گرفته، رتبه بلندمدت A+ شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی مجدداً مورد تأیید کمیته رتبه‌بندی اعتباری قرار گرفت.

به گزارش بانکداری ایرانی،  شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی توانست مجدداً رتبه اعتباری بلندمدت A+ را به خود اختصاص دهد.

کمیته رتبه‌بندی اعتباری شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا در تاریخ بیستم مهرماه ۱۳۹۹ رتبه اعتباری بلندمدت A+ را به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (سهامی عام) تخصیص داده بود و بر اساس بازنگری صورت گرفته، رتبه بلندمدت A+ شرکت مجدداً مورد تأیید کمیته قرار گرفت.

شرکت رتبه‌بندی اعتباری «پایا» بر اساس بررسی داده‌های کمی شامل صورت‌های مالی و نسبت‌های مالی مستخرج از آن و ویژگی‌های کیفی شامل ارزیابی‌های مربوط به فعالیت‌های شرکت، حاکمیت شرکتی، محیط عملیاتی، تأمین مالی و سوابق آن و نیز تحلیل فضای کلان اقتصادی، کسب‌وکار و صنعت مربوطه، رتبه اعتباری بلندمدت A+ با دورنمای باثبات و رتبه اعتباری کوتاه‌مدت A۱ با درجه سرمایه‌گذاری را به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (سهامی عام) تخصیص داد.

۲ برنامه مهم مدیرعامل جدید شستا
بنابر این گزارش ، بر اساس واژه‌نامه تعاریف شرکت رتبه‌بندی اعتباری «پایا»، در این طبقه از رتبه اعتباری بلندمدت، ظرفیت ایفای تعهدات مالی در سطح بالاست. همچنین دورنمای رتبه اعتباری «پایا» اظهارنظر در مورد مسیر احتمالی رتبه اعتباری در میان‌مدت است. دورنمای باثبات بدین معنی است که احتمالاً رتبه اعتباری در آینده قابل پیش‌بینی تغییر نخواهد کرد.

شایان‌ذکر است که کلیه تحلیل‌های کمی بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی‌شده و یادداشت‌های همراه آن برای سال‌های مالی منتهی به خرداد ۱۳۹۸ ، ۱۳۹۹ ، ۱۴۰۰ و سایر اطلاعات ارائه شده توسط شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی انجام شده است.

نگار کریمی
برچسب ها: رتبه بندی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: