کد خبر: ۲۰۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - 18 December 2021
همه ساله برای بانک‌های دولتی بوجه خاصی در نظر گرفته می‌شود. این بودجه در کنار درآمدزایی این بانک‌ها تعریف می شود؛ چرا که این بانک‌ها در قبال پرداخت تسهیلات و انجام خدمات بانکی کارمزد دریافت می‌کنند و به دلیل بودجه‌ای که دارند درآمدزایی آنها تقویت می‌شود به همین دلیل از جمله بانک‌های موفقی هستند.

بانکداری ایرانی - لیلا فریادرس؛ همه ساله برای بانک‌های دولتی بوجه خاصی در نظر گرفته می‌شود. این بودجه در کنار درآمدزایی این بانک‌ها تعریف می شود؛ چرا که این بانک‌ها در قبال پرداخت تسهیلات و انجام خدمات بانکی کارمزد دریافت می‌کنند و به دلیل بودجه‌ای که دارند درآمدزایی آنها تقویت می‌شود به همین دلیل از جمله بانک‌های موفقی هستند.

به گزارش بانکداری ایرانی، در بودجه سال آتی وضعیت بانک‌های سودده دولتی مشخص شده و دو بانک از مجموعه بانک‌های سود ده خارج شدند. بر اساس بودجه 1401 بانک کشاورزی، بانک مسکن، بانک صنعت و معدن، بانک توسعه صادرات، پست بانک و بانک توسعه تعاون از جمله بانک‌های دولتی سود ده و یا سر به سری هستند که در بودجه سال آتی بودجه از دولت دریافت کردند.

در مجموع درآمد کل بانک‌های سود ده در سال آتی مبلغ 903 هزارو 543 میلیارد ریال و هزینه این بانک‌ها 859 هزار و 793 میلیارد ریال بوده و مالیات این بانک‌ها تنها 10 هزار و 741 میلیارد ریال خواهد بود.

در بودجه سال آتی، درآمدهای بانک های سودده 28 درصد افزایش داشته و از مبلغ 657 هزار و 876 میلیارد ریال به مبلغ 903 هزار و 543 میلیارد ریال بدون بانک ملی رسیده‌است.

این تغییر در بودجه در بخش هزینه‌ها نیز رخ داده است.

در بخش هزینه اما بیش از 40 درصد رشد را شاهد هستیم. هزینه بانک های دولتی در سال گذشته بدون بانک ملی از رقم 616 هزار و 306 میلیارد ریال به مبلغ 859 هزار و 793 میلیارد ریال رسیده است.

در سال آینده بانکهای کشاورزی، مرکزی، مسکن، صنعت و معدن، توسعه صادرات، پست بانک و توسعه تعاون قرار است که مبلغ 21 هزار و 483 میلیارد ریال سود ویژه پرداخت کنند. در سال جاری مبلغ سود ویژه بانک ها مبلغ 20 هزار و 540 میلیارد ریال بوده که در بودجه سال اینده حدو 5 درصد رشد را مشاهده خواهیم کرد.

همچنین سود این بانکها در بودجه سال اینده مبلغ 104 میلیارد ریال خواهد بود.

 

وضعیت بانک‌های سودده در بودجه سال 1401

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: