کد خبر: ۲۰۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - 15 December 2021
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بانک ها از طریق سوداگری و ساخت و ساز خانه ، صورت های مالی را مثبت نشان می دهتد و وزارت اقتصاد در این حوزه بسیار ضعیف عمل کرده است.

 نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بانک ها از طریق سوداگری و ساخت و ساز خانه ، صورت های مالی را مثبت نشان می دهتد و وزارت اقتصاد در این حوزه بسیار ضعیف عمل کرده است.

به گزارش بانکداری ایرانی، اسماعیل حسین‌زهی در رابطه با لزوم اخذ مالیات از خانه های خالی مالکان حقیقی و حقوقی به خانه ملت گفت: طبق گفته مسئولان وزارت راه حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خالی برای اخذ مالیات معرفی شده اند که از این تعداد حدود ۹۰۰ هزار واحد تحت تملک اشخاص حقوقی است و وزارت اقتصاد و دارایی باید به بنگاهداری بانک‌ها ورود کرده و مانع مَلاکی آن‌ها شود.

وی ادامه داد: متاسفانه علی رغم اینکه بارها تاکید شده بانک‌ها به بنگاه‌داری ورود نکنند، مشاهده می‌شود تعداد زیادی واحدهای خالی از سکنه در اختیار بانکها قرار دارد. البته بانک‌ها جهت پرداخت وام ، وثایق ملکی نیز دریافت می‌کنند که ممکن است برخی افراد نتوانند در سر رسید‌های تعیین شده اقساط را بپردازند. بنابراین پس از مدتی این خانه‌ها به تملک بانک‌ها در می‌آیند. بنابراین تعدادی از واحدهای خالی بانک ها از این دست هستند.

این نماینده مجلس افزود: متاسفانه برخی از بانک‌ها قانون را دورزده و به جای پرداخت تسهیلات به عنوان اصلی ترین وظیفه به سوداگری و ساخت و ساز خانه ورود پیدا می‌کنند تا در پایان سال تراز مالی را مثبت نشان دهند اما با کسر سود حاصل از بنگاه‌داری بانک‌ها، اکثرا بانک ها زیانده هستند.

حسین‌زهی با بیان اینکه وزارت اقتصاد باید به بنگاهداری بانک‌ها ورود کرده و مانع ملاکی شود، توضیح داد: وزارت اقتصاد در نظارت بر بنگاه داری بانک‌ها بسیار ضعیف عمل کرده و نباید تراز مالی بانکی که بر مبنای دارایی ثابت املاک محاسبه می‌شود، مورد قبول قرار بگیرد.

نگار کریمی
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: