کد خبر: ۱۹۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - 13 December 2021
گزارش اختصاصی بانکدار ایرانی از کفایت سرمایه 12 درصدی بانک کارآفرین؛
بانک کارآفرین با داشتن کفایت سرمایه 12 درصدی، ازجمله دو سه بانک ایرانی است که با داشتن این میزان از کفایت سرمایه، در سطح استانداردهای جهانی و بانک‌های بین‌المللی است.

بانک کارآفرین با داشتن کفایت سرمایه 12 درصدی، ازجمله دو سه بانک ایرانی است که با داشتن این میزان از کفایت سرمایه، در سطح استانداردهای جهانی و بانک‌های بین‌المللی است.

به گزارش بانکداری ایرانی، بانک کارآفرین صورت‌های مالی مربوط به شش‌ماهه منتهی به شهریور 1400 و گزارش عملکرد ماهانه هشت‌ماهه منتهی به آبان 1400 را منتشر کرده است.

تسهیلات بانک
مانده تسهیلات بانک کارآفرین در آبان 1400 مبلغ 374 هزار و 640 میلیارد ریال بوده که از محل آن 37 هزار و 688 میلیارد ریال درامد نصیب بانک شده است.
مهم‌ترین سرفصلی که تسهیلات از آن محل پرداخت‌شده، سرفصل مشارکت مدنی با مبلغ 38 هزار میلیارد ریال و بعد از آن فروش اقساطی با مبلغ 21 هزار میلیارد ریال بوده است.

سپرده بانک
مانده سپرده بانک در این دوره مبلغ 416 هزار و 200 میلیارد ریال بوده که در مقابل این میزان از سپرده سودی معادل 29 هزار و 905 میلیارد ریال پرداخت کرده است.
بیشترین رقم سپرده‌گذاری شده در بانک کارآفرین، در حساب سپرده بلندمدت دوساله با مبلغ 212 هزار میلیارد ریال بوده است.

بررسی عملکرد بانک
از طرف دیگر در گزارش شش‌ماهه بانک کارآفرین نیز شاهد درآمد عملیاتی 14 هزار و 145 میلیارد ریالی بودیم که نسبت به سال گذشته رشدی 26 درصدی داشته است.

بر اساس همین عملکرد بود که مبلغ هفت هزار و 765 میلیارد ریال سد خالص عملیاتی کسب کرده که در این حوزه نیز 23 درصد رشد داشته است.

درنهایت سود خالص بانک کارآفرین طی شش‌ماهه نخست امسال هفت هزار و 707 میلیارد ریال بوده و به هر سهمی 197 ریال سود اختصاص یافت.

در ترازنامه بانک کارآفرین ذکرشده است که سود انباشته بانک در شش‌ماهه ابتدای سال به مبلغ 17 هزار و 311 میلیارد ریال رسیده است. این در حالی است که در پایان سال گذشته یعنی شش ماه قبل از انتشار این گزارش، سود انباشته بانک 10 هزار و 761 میلیارد ریال بوده بنابراین نسبت به این دوره 61 درصد رشد را شاهد بودیم.

مهم‌ترین نسبت‌های بانک کارآفرین
نسبت بهره مالکانه بانک کارآفرین به 13 درصد رسیده است. که در صنعت بانکداری رقم مناسبی است.
نسبت کفایت سرمایه بانک در پایان سال گذشته حدود 10 درصد بوده اما در شش‌ماهه 12 درصد شده است. که یکی از بهترین نسبت ها در سطح بین‌المللی است چرا که بر اساس بازل3 که توسط صندوق بین‌المللی پول و ناظران بانک‌های جهانی منتشرشده است، مبلغ 12 درصد است. بنابراین بانک کارآفرین دارای کفایت سرمایه طبق استانداردهای بین‌المللی است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: