کد خبر: ۱۹۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - 18 November 2021
در حال حاضر خود شستا در بورس حضور دارد که ۱۰ درصد سهام آن به صورت شناور در بورس ارائه شده است و در برنامه داریم طبق فرآیندهای بورسی شرکت‌‌‌های زیرمجموعه شستا هم واگذار شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌‌‌گذاری تامین اجتماعی ۶ تا ۷ درصد منابع این سازمان را تامین می‌‌‌کند، گفت: طبق برنامه‌‌‌ریزی انجام شده این سهم به ۲ برابر افزایش می‌‌‌یابد.

به گزارش بانکداری ایرانی، میرهاشم موسوی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌‌‌ای برای عرضه شرکت‌‌‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌‌‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در بورس دارید، گفت: در حال حاضر خود شستا در بورس حضور دارد که ۱۰ درصد سهام آن به صورت شناور در بورس ارائه شده است و در برنامه داریم طبق فرآیندهای بورسی شرکت‌‌‌های زیرمجموعه شستا هم واگذار شود.

او گفت: همچنین کالاهای مهم تولیدی در شرکت‌‌‌های زیرمجموعه شستا مانند سیمان، فولاد و محصولات پتروشیمی در بورس کالا عرضه می‌‌‌شود. موسوی افزود: تا آخر سال شرکت‌‌‌هایی از شستا که باید در بورس عرضه شوند، را آماده می‌‌‌کنیم.

در زیرمجموعه شستا ۱۶۰ شرکت وجود دارد که شستا سهام مدیریتی در این شرکت‌‌‌ها دارد. البته به لحاظ ارزش شرکت‌‌‌ها ۹۰ درصد شرکت‌‌‌های شستا بورسی شده‌‌‌اند، اما همان ۱۰درصدی که باقی مانده تعدادی از شرکت‌‌‌های کوچک است که برنامه داریم طی سال جاری و سال آینده آنها را در بورس ارائه کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: البته شرکت‌‌‌‌‌‌های بزرگ و مگاشرکت‌‌‌ها بورسی شده‌‌‌اند، اما ۶۰ شرکت کوچک هستند که هنوز بورسی نشده‌‌‌اند، اما از نظر ارزش این شرکت‌‌‌ها ۱۰ درصد کل دارایی‌‌‌های شرکت شستا است که طی سال جاری و سال آینده در بورس ارائه می‌‌‌شوند.

موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این پرسش که شستا چه میزان از منابع سازمان تامین اجتماعی را تامین می‌‌‌کند، عنوان کرد:‌‌‌ با توجه به DPS یا سود پرداختی که شستا از شرکت‌‌‌های خود به دست می‌‌‌آورد و باید به تامین اجتماعی بدهد، برای سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع برای تامین اجتماعی فراهم کرده است که این رقم بین ۶ تا ۷ درصد کل منابع درآمدی تامین اجتماعی را شامل می‌‌‌شود و برنامه داریم برای سال آینده با افزایش سرمایه‌‌‌گذاری و تاکید بیشتر بر توسعه زیرساخت‌‌‌‌‌‌ها، منابع شستا برای تامین اجتماعی حداقل دو برابر این میزان یعنی ۱۴ درصد درآمدهای سازمان تامین اجتماعی شود.

 

منبع : فارس

 

نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: