کد خبر: ۱۹۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - 08 November 2021
در سال ۱۳۹۹ یک هزار و ۱۰۲ نفر در تصادف ساختگی در کشور شناسایی شدند که ۹۵۶ مورد آن مربوط به مردان و ۱۴۶ مورد هم مربوط به زنان بودند که در آن صدماتی را به خود وارد کرده بودند.

در سال ۱۳۹۹ یک هزار و ۱۰۲ نفر در تصادف ساختگی در کشور شناسایی شدند که ۹۵۶ مورد آن مربوط به مردان و ۱۴۶ مورد هم مربوط به زنان بودند که در آن صدماتی را به خود وارد کرده بودند.

به گزارش بانکداری ایرانی به نقل از ایرنا، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: تصادفات ساختگی در ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به سال قبل، بیش از ۱۰۰درصد افزایش یافته است. هدف از تصادفات ساختگی، عمدتا اخذ دیه یا ارش و جبران خسارت آسیب های ادعایی به ویژه از شرکت های بیمه است.

وی افزود: در۶ ماه نخست سال جاری۷۲پرونده تصادف ساختگی کشف و با انجام کارشناسی های تخصصی به مراجع قضایی اعلام شد که از این تعداد۶۱ مورد مرد و۱۱ نفر زن بودند و همچنین نسبت به ۶ ماه سال ۱۳۹۹ که تعداد پرونده۲۹ مورد بود بیش از ۱۰۰درصد افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران تاکید کرد: در تصادفات ساختگی افراد یا خودشان صدمات را ایجاد می کنند یا گاهی اوقات توسط افراد حرفه ای که صدمات شدید و خطرناکی مانند شکستگی استخوان و جراحات متعدد و شکستگی دندان ها و سایر موارد روی بدن فرد ایجاد می کنند تا از بیمه خسارت بگیرند.

وی تصریح کرد: افراد به هیچ عنوان سراغ ایجاد تصادفات ساختگی و خودزنی نروند، چرا که این گونه موارد در بیشتر مواقع توسط کارشناسان پزشکی قانونی تشخیص و شناسایی می شوند و برای طی مراحل بعدی به مقامات قضایی اعلام می شوند.

به گزارش ایرنا در سال گذشته (۱۳۹۹) یک هزار و ۱۰۲ نفر در تصادف ساختگی در کشور شناسایی شدند که ۹۵۶ مورد آن مربوط به مردان و ۱۴۶ مورد هم مربوط به زنان بودند که درآن صدماتی را به خود وارد کرده بودند.

بیشترین مراجعات به پزشکی قانونی مربوط به تصادفات و نزاع است و در بین این مراجعه کنندگان، گاهی افرادی دیده می‌شوند که اقدام به خودزنی کرده اند یا با ایجاد سانحه و تصادف ساختگی مدعی آسیب های جسمانی می شوند و هدف این افراد در تصادفات ساختگی، عمدتا اخذ دیه یا ارش و جبران خسارت آسیب های ادعایی به ویژه از شرکت های بیمه است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: