کد خبر: ۱۹۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - 08 November 2021
در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از فعالیت‌های اداری شرکت بیمه البرز در حوزه ستاد، شعب و نمایندگان در بستر دیجیتال انجام می‌شود و شرکت خود را نسبت به حفظ استانداردهای زیست محیطی متعهد می‌داند.

در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از فعالیت‌های اداری شرکت بیمه البرز در حوزه ستاد، شعب و نمایندگان در بستر دیجیتال انجام می‌شود و شرکت خود را نسبت به حفظ استانداردهای زیست محیطی متعهد می‌داند.

به گزارش بانکداری ایرانی،  مدیرعامل شرکت بیمه البرز، با بیان این مطلب و با اشاره به خسارات وارد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا به صنعت بیمه و اقدامات انجام شده شرکت در این راستا گفت: هنگام شیوع بیماری، نخستین رشته‌ای که بیشترین تاثیر را می‌پذیرد، بیمه درمان است و بعد از آن به دلیل افزایش مرگ و میر، بیمه‌های عمر هستند که وضعیت‌شان مورد سوال قرار می‌گیرد و این مساله در حال حاضر وجود دارد. اما در کنار مشکلات به وجود آمده ناشی از کرونا، اتفاقی که رخ داد، ایجاد رویکرد استفاده بیشتر از خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات و حرکت به سمت تحول دیجیتال در تمام حوزه‌ها از جمله صدور و پرداخت خسارت در شرکت‌های بیمه بود که بیمه البرز دراین زمینه برنامه مدونی را تهیه و اقداماتی را آغاز کرد.

محسن پورکیانی با توجه به اهمیت طرح تحول دیجیتال در شرکت‌های بیمه افزود: در حال حاضر و بدون اغراق بیش از ۹۰درصد از فعالیت‌های اداری شرکت در حوزه ستاد، شعب و نمایندگان در بستر دیجیتال انجام می‌شود و شرکت خود را نسبت به حفظ استانداردهای زیست محیطی متعهد می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: مضاف بر آن راه‌اندازی فروش الکترونیکی در برخی از رشته‌ها که نیاز به بازدید اولیه ندارند، اعلام خسارت آنلاین، صدور معرفی‌نامه برای بیمه‌های درمان به‌صورت آنلاین و.... از اقداماتی است که برای کاهش تردد بیمه‌گذاران در شرایط کرونایی موجود کشور در حال انجام است.

وی افزود: همچنین طراحی نرم‌افزارهایی برای بازدید آنلاین خسارت بدنه خودرو، بازدید خسارت آنلاین در بیمه‌های آتش‌سوزی مسکونی و استفاده از بستر بلاک‌چین جهت تشویق بیمه‌گذاران به خرید بیمه‌نامه و.... در دستور کار قرار دارد که در راستای برنامه عملیاتی پنج‌ساله تهیه شده و در افق ۱۴۰۵، عملیاتی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز در ادامه به وضعیت شاخص‌های عملکردی این شرکت در شش‌ماه ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: شرکت بیمه البرز با بیش از ۶۰ سال سابقه فعالیت در عرصه صنعت بیمه کشور، توانسته است با اتکا به اعتبار و خوشنامی‌نزد مشتریان و بهره‌مندی از توانایی حرفه‌ای و تخصصی کارکنان و توانگری مالی و مدیریتی خود، همواره جایگاه خود را در بازار سرمایه حفظ کند.

وی افزود: در این میان با توجه به زیان‌ده بودن برخی رشته‌های بیمه‌ای، بیمه البرز تلاش کرده است ترکیب فعلی پرتفوی خود را بر مبنای رعایت اصول اخلاق بیمه‌گری تعدیل کرده و سهم رشته‌های اختیاری و سودآور را افزایش و در رشته‌هایی مانند باربری، مهندسی، نفت و انرژی و آتش سوزی به صورت تخصصی فعالیت کند. پورکیانی خاطرنشان کرد: علاوه بر این تشویق نمایندگان به فروش بیمه‌های خرد و انفرادی و جذب نمایندگان تخصصی بیمه عمر از جمله اقداماتی است که به منظور دستیابی به ترکیب بهینه پرتفوی شرکت با جدیت دنبال شده است. بر این اساس در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ البرز توانسته است پرتفوی هدفمند و کنترل شده خود را ۹۸درصد رشد دهد.

وی با بیان اینکه علاوه بر حوزه بیمه‌گری شرکت بیمه البرز در حوزه سرمایه‌گذاری نیز توفیقات بسیار خوبی را به‌دست آورده که نمونه آن نرخ بازدهی بسیار مطلوب در حوزه سرمایه‌گذاری است یادآورشد: بیمه البرز در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ با رویکرد حفظ چارچوب‌های قانونی و توجه به نصاب‌های مندرج در آیین‌نامه سرمایه‌گذاری بیمه مرکزی اقدام به انجام سرمایه‌گذاری با سبد متنوع و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود کرده است. علاوه بر این با بهره‌مندی از نظرات خبرگان این حوزه در قالب شورای سرمایه‌گذاری موفق به افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌های بورسی، تقویت حوزه ساختمان و نیز در بخش سپرده‌گذاری‌های بانکی شده است. البته که سودآوری در حوزه عملیات بیمه‌گری نیز برای این شرکت اتفاق افتاده است.

وی یکی از دلایل سودآوری شرکت را در عملیات بیمه‌گری در این دوره، تمرکز بر خردفروشی عنوان کرد و گفت: بیمه البرز تلاش کرده است سازمان فروش برای فروش بیمه‌های زندگی ایجاد کند و معتقد است با رعایت استانداردهای مشتری مداری باید سطح رضایت مشتریان خود را افزایش دهد و موید این موضوع نرخ تمدید مطلوب توسط بیمه‌گذاران نزد بیمه البرز است.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز افزود: علاوه بر این، انعقاد قرارداد با شرکت‌های بزرگ و ارائه خدمات به آنها مانند سازمان بنادر و کشتیرانی، شرکت نفت و پیمانکاران و کانون انجمن صنفی حمل و نقل بر پایه اتکا بر توان علمی ‌و عملی مدیران اجرایی و کارشناسان بیمه البرز امکان‌پذیر شده است که مزیت رقابتی بزرگی برای شرکت محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به گزارش عملکرد شش ماه اول سال، حرکت شرکت بسیار مطلوب بوده و تا حدودی از برنامه پیش‌بینی شده فراتر هستیم یادآور شد: در حال حاضر بیمه البرز بین ۴ شرکت اول بازار است و معتقد هستیم تنها در صورتی شرکت می‌تواند سهم خود از بازار را حفظ کند که در کنار پرتفوی بیمه‌گذاران بزرگ خردفروشی را گسترش دهد. به گفته او، خرده‌فروشی و اتکا به بیمه‌گذاران خرد می‌تواند برای شرکت پرتفوی با ثبات را به همراه بیاورد. در این راستا شرکت در تلاش است نمایندگان خود را در تمام بخش‌ها و حوزه‌ها با برنامه‌های مدون، فعال کند به طوری‌که در انتهای برنامه پنج ساله تهیه شده به عنوان لیدر بازار بیمه خصوصی کشور مطرح شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: