کد خبر: ۱۹۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - 18 October 2021
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تخصیص کارت‌های اعتباری به مردم به جای پول نقد، اقدامی شایسته و ضد تورمی است و می‌تواند در این شرایط به مردم کمک کند تا کالا‌های مورد نیاز خود را تامین کنند.

تخصیص کارت‌های اعتباری به مردم اقدام ضدتورمی استعضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تخصیص کارت‌های اعتباری به مردم به جای پول نقد، اقدامی شایسته و ضد تورمی است و می‌تواند در این شرایط به مردم کمک کند تا کالا‌های مورد نیاز خود را تامین کنند.

به گزارش بانکداری ایرانی،   علیرضا سلیمی درباره تخصیص کارت‌های اعتباری مبتنی بر اعتبار، اظهار کرد: این اقدام به نظر بنده ضد تورم و نقدینگی است، زیرا امروزه کشور در شرایطی قرار گرفته شده است که نباید بر نقدینگی موجود بیافزاییم.

وی ادامه داد: در مقابل باید دولت به خانوار‌های کم درآمد کمک کند از این رو تخصیص کارت اعتباری به مردم اقدام مناسبی است، زیرا شرایط امروز مردم در کشور طوری شده که باید دولت به خانوار‌ها کمک کند تا نیاز‌های اولیه خودشان را تامین کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید سعی شود در کشور به سمت اعتبار رفت، زیرا این اعتبار هم می‌تواند به خانوار‌های کم درآمد کمک کند و هم می‌تواند به تولید کشور کمکی داشته باشد.

سلیمی با بیان اینکه با تخصیص کارت‌های اعتباری به مردم در زنجیره تامین اعتبار موافق هستم، تصریح کرد:، این کارت‌ها به عنوان یک نوع تسهیلات به حساب می‌آیند و مردم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند تا مشکلاتشان را حل کنند و ضامن این نوع تسهیلات هم می‌تواند یارانه باشد.

وی افزود:، اما باید در نظر داشت که اتفاقاتی که برای کارت‌های اعتباری مبتنی بر پول افتاد برای این کارت‌های اعتباری رخ ندهد، زیرا باعث می‌شود آن هدفی که برای این کارت‌های اعتباری تعیین شده اتفاق نیفتد و بر نقدینگی کشور بیافزاید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید داخلی و رونق تولید، نیز گفت: این کارت‌های اعتباری می‌تواند به چرخه تولید و رونق آن کمک کند به شرطی که این کارت به کالا‌های داخلی اختصاص پیدا کند.

معصومه فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: