کد خبر: ۱۹۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - 02 October 2021

سکه در اولین هفته مهر ماه تحت‌تاثیر کاهش بهای اونس طلای جهانی رشد چندانی نداشت و از طرفی حجم معاملات در بازار طلای داخلی نیز کماکان در سطح پایینی صورت گرفت. اگرچه با توجه با این عوامل قیمت طلا و سکه باید ارزان می‌‌‌شد اما نوسانات صعودی بازار ارز مانع این اتفاق شد.

به این ترتیب سکه امامی پس از ورود به کانال 12‌میلیون تومانی جایگاه خود را در این سطح حفظ کرد و تلاش‌های صعودی این فلز گرانبها، سکه امامی را تا ارتفاع 12‌میلیون و 140‌هزار تومان کشاند و موفق شد به رشد هفتگی 66/ 0‌درصد برسد.

به نظر می‌رسد باتوجه به روند کاهشی اونس جهانی طی روز‌‌‌های گذشته و نبود تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه، اگر روند صعودی دلار متوقف شود در هفته پیش رو شاهد افت قیمت‌ها در بازار طلا خواهیم بود.

بازار طلای جهانی

اونس طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر افت ارزش شاخص دلار روند صعودی به خود گرفت و توانست از مرز 1750 دلار عبور کند. این روند در روز کاری بعد هم ادامه یافت و تا ساعت19جمعه به وقت تهران هر اونس طلا به1760 دلار رسید و جایگاه خود را برای پایان کار در بالای این سطح مقاومتی تثبیت کرد.

به گفته تحلیلگران، ترکیب دوگانه افزایش بازدهی خزانه‌‌‌داری و رشد قیمت دلار آمریکا، طلا را تحت فشار ترس تورمی و احساس خطر در بازار قرار می‌دهد. علاوه بر این با توجه به جهش دلار آمریکا، بهای طلا از ثبات خوبی برخوردار است و تغییرات هیجانی چشمگیری را به خود ندیده است. تحلیلگران فنی بر این باورند که در صورت ادامه‌دار بودن روند صعودی نرخ دلار، طلا می‌تواند به بالای سطح 1800 دلار نیز دست یابد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: