کد خبر: ۱۹۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - 25 September 2021
هلدینگ کیان افق هیربد با به‌کارگیری الگوهای اثبات‌شده کسب‌وکار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا، هم­زمان با در نظر گرفتن وضعیت بازار داخل کشور، سعی کرده تا بهترین راه‌­حل­‌های مبتنی بر فناوری، در حوزه خودرو را به مشتریان خود ارائه دهد. در همین راستا، سامانه آیتول یک پنجره واحد خدمات خودرویی ایجاد کرده تا کلیه رانندگان و مالکان خودرو به‌راحتی بتوانند نیازهای خودرویی خود را از یک درگاه مرتفع کنند.

هلدینگ کیان افق هیربد با به‌کارگیری الگوهای اثبات‌شده کسب‌وکار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا، هم­زمان با در نظر گرفتن وضعیت بازار داخل کشور، سعی کرده تا بهترین راه‌­حل­‌های مبتنی بر فناوری، در حوزه خودرو را به مشتریان خود ارائه دهد. در همین راستا، سامانه آیتول یک پنجره واحد خدمات خودرویی ایجاد کرده تا کلیه رانندگان و مالکان خودرو به‌راحتی بتوانند نیازهای خودرویی خود را از یک درگاه مرتفع کنند.

یکی از گام‌های بزرگ این سامانه در جهت تکمیل زنجیره ارزش حوزه خدمات خودرو، راه‌اندازی سرویس بیمه با محوریت بیمه‌های اتومبیل بود. به همین منظور و در جهت ارائه خدمات بیمه‌ای در چارچوب آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با ثبت کارگزاری رسمی بیمه مستقیم برخط بانام همپاد کیان به فعالیت خود در این حوزه رسمیت بخشید. تأسیس این کارگزاری بر اساس ماده ۶۸ قانون تأسیس بیمه مرکزی و بیمه‌گری مصوب سال ۱۳۵۰ و مفاد آیین‌نامه شماره ۹۲ شورای عالی بیمه، انجام پذیرفته است.

از آنجا که ماهیت این کارگزاری بر مبنای ارائه سرویس‌های برخط است، بنابراین با ایجاد زیرساخت لازم در این حوزه این امکان فراهم شد تا نسبت به ارائه کلیه رشته‌های بیمه‌ای در قالب پلتفرمی چندسویه به نام صنوبر (صدور نوین برخط) اقدام شود.

مهم‌ترین مزیت این پلتفرم گذر از ساختار خطی و سنتی در صنعت بیمه به ساختار پلتفرمی و ایجاد یک مسیر رو به آینده در خصوص دیجیتالیزه‌کردن و افزایش ضریب نفوذ این صنعت است. به‌ نحوی‌ که تمامی نمایندگی‌های سطح کشور از تمامی شرکت‌های بیمه قابلیت ثبت‌نام و صدور بیمه در این پلتفرم را خواهند داشت. هدف کیان از این طرح رفع تمامی دغدغه‌های بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه نسبت به نمایندگان صدور و حفظ کسب‌وکار آنها در وضعیت کنونی اجتماعی و اقتصادی کشور است.

در طراحی این پلتفرم سعی بر این است که توزیع سفارش‌ها با توجه به منطقه‌ جغرافیایی سفارش‌دهنده و تطبیق محل خرید و محل صدور انجام پذیرد، تا در کمترین زمان ممکن صدور بیمه‌نامه‌ها انجام‌ شده و تسویه با نمایندگان بیمه انجام پذیرد. از دیگر قابلیت‌های این پلتفرم تخصیص اولویت و ظرفیت صدور برای هر نماینده است تا بتواند با توجه به‌ سرعت عمل و کیفیت انجام کار خود و همچنین مجوزهایی که از سمت شرکت بیمه‌ای متبوع دارد، اقدام به صدور بیمه‌نامه کند.

این طرح نه‌تنها مانعی برای نمایندگان‌ سنتی بیمه در سطح کشور نیست، بلکه به توزیع عادلانه صدور بیمه‌نامه‌ها در بین تمامی شرکت‌های بیمه‌ای و تمامی نمایندگان آنها کمک می‌کند و به‌عنوان بازوی محرک تحول در صنعت بیمه‌ای کشور عمل خواهد کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: