کد خبر: ۱۹۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - 12 September 2021

سکه در معاملات روز شنبه، روند کاهشی را به دلیل ریزش قیمت‎ها در معاملات اونس طلای بازار جهانی تجربه کرد و کاهش نرخ دلار نیز از افت قیمت‌ها پشتیبانی کرد. بر این اساس، بهای سکه امامی همسو با روند نزولی دو محرک خود در بازار‌های داخلی و خارجی کاهش 80هزار تومانی را در قطعه بزرگ‌تر به ثبت رساند.

به این ترتیب هر قطعه سکه امامی روز گذشته به قیمت 12 میلیون و 120 تومان معامله شد. در صورتی که مذاکرات برجامی به نتیجه مشخصی برسد، می‌تواند کاهش نرخ دلار را به همراه داشته باشد و از طرفی، در صورتی که اونس طلای جهانی در چند روز آتی تقویت نشود و پایین مرز حساس 1800 دلاری باقی بماند، بهای سکه که در حفظ کانال 12 میلیون تومانی مقاومت سختی از خود نشان داده است، متزلزل شده و به سطوح پایین‌تر سقوط خواهد کرد.

بازار طلای جهانی
افت هفتگی اونس

قیمت طلا از اواسط ژوئیه مقاومت در سطح ۱۸۳۰ دلار را آزموده، اما موفق نشده است این سطح را حفظ کند. جدیدترین ناکامی طلا برای عبور از مرز ۱۸۰۰ دلار در آستانه تعطیلات آخر هفته باعث ناامیدی سرمایه‌گذاران و تحلیلگران خوش‌بین به این فلز ارزشمند شد.
بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه تحت تاثیر افزایش ارزش شاخص دلار قرار گرفت و با 11دلار کاهش در سطح ۱۷87 دلار بسته شد و برای کل هفته بیش از 2درصدی کاهش نشان داد که نخستین کاهش هفتگی در پنج هفته گذشته بود.

از نگاه کارشناسان، بازار طلا شاهد تقاضای فیزیکی قوی است، اما اگر قیمت‌ها بالاتر رود، در این صورت باید سرمایه‌گذاران کاغذی و سفته‌بازان به بازار برگردند و تا زمانی که بازگشت قیمت‌ها به بالای ۱۸۳۰ دلار را مشاهده نکنند، حاضر به بازگشت نخواهند بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: