کد خبر: ۱۹۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - 04 September 2021
سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت با بیان اینکه تاکنون فقط ۱۰۰ هزار کارت اعتباری در قبال وثیقه سهام عدالت پرداخت شده، گفت: فروش بلوکی سهام عدالت برخلاف سیاست رهبری است.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت با بیان اینکه تاکنون فقط ۱۰۰ هزار کارت اعتباری در قبال وثیقه سهام عدالت پرداخت شده، گفت: فروش بلوکی سهام عدالت برخلاف سیاست رهبری است.

اکبر حیدری درخصوص فروش سهام عدالت به فارس گفت: دست‌اندرکاران فروش باید توجه داشته باشند که طبق منویات رهبری در نامه 26 خرداد سال گذشته فروش سهام عدالت نباید موجب تسلط سرمایه‌داران بر سهام عدالت مردم شود. بنابراین فروش بلوکی باید از دستور کار خارج شود.

وی افزود: اجرای طرح فروش سهام عدالت در روش مستقیم نباید موجب محدود شدن حق مالکیت و اعمال مدیریت مردم بر سهام باشد در حالی که کارگزاری‌ها درخواست مردم را نگه می‌دارند و این تقاضاها را بصورت بلوکی می‌فروشند. تقاضاهای تجمیع شده برای فروش باید لغو شود اما افرادی که به دلیل اضطرار مالی اصرار به فروش سهام عدالت دارند باید بتوانند مانند سایر سهامداران، سهام را بصورت خرد به فروش برسانند.

این مقام مسئول درباره چگونگی فروش سهام عدالت باتوجه به آزاد شدن تنها 60 درصد آن ادامه داد: سهام عدالت در روش مستقیم هم باید مانند سایر سهام در پرتفوی سهامداران قرار گیرد و آنها به انتخاب خود بتوانند 60 درصد از سهام را انتخاب کرده و بفروشند. در راستای نگه داشتن سهام عدالت باید کارت اعتباری ویژه به سهامداران پرداخت می‌شد اما برخی از بانک‌ها از کارت‌های اعتباری معمولی به سهامداران عدالت دادند که در حد 100 هزار نفر توانستند از این کارت‌ها استفاده کنند و مزیت خاصی برای آنها ندارد. یعنی همانطور که مشتریان معمولی بانک، کارت اعتباری می گیرند بانک‌ها سهام عدالت را هم به عنوان وثیقه در قبال این کارت‌ها قبول می‌کنند.

حیدری پیشنهاد داد با محوریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تعاونی سهام عدالت، کارت‌های اعتباری با ویژگی‌های بهتر برای سهامداران در نظر بگیرند و در قبال آن سهام عدالت را وثیقه کنند تا مردم به ماندگاری در سهام عدالت تشویق شوند. دولت قبل بسیار تلاش کرد که شرکت‌های تعاونی شهرستانی را حذف کند. این شرکت‌ها باید احیا شوند و خدماتی که قرار است مانند کارت اعتباری به سهامداران عدالت داده شود از این طریق انجام شود.
اگر فروش سهام عدالت به روش خرد انجام شود این کار هم مانع تسلط سرمایه‌داران بزرگ بر سهام عدالت می‌شود و هم به عمق‌بخشی به بازار کمک می‌کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: