کد خبر: ۱۹۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - 22 August 2021
روند صعودی بازار طلا و سکه تا قبل از تعطیلات کرونایی منجر به رشد نرخ سکه‌های طرح جدید تا نزدیکی مرز 12 میلیون تومانی شد.

روند صعودی بازار طلا و سکه تا قبل از تعطیلات کرونایی منجر به رشد نرخ سکه‌های طرح جدید تا نزدیکی مرز 12 میلیون تومانی شد.

توقف معاملات در بازارهای داخلی از 25 تا30 مرداد ماه سبب عدم‌واکنش این فلز گرانبها به تغییرات اونس طلا جهانی شد و آنچه باعث جهش قوی سکه به سطوح جدید شده تغییرات ناشی از سیر صعودی دلار و سطوح جدید آن است.

به این ترتیب هر قطعه از سکه امامی در معاملات روز یکشنبه هفته گذشته به 11 میلیون و 930 هزار تومان رسید و رشد بیش از 3 درصدی را در کارنامه هفتگی به ثبت رساند. با وجود اینکه چنین شرایطی سبب کاهش حباب سکه شده، اما قطعات کوچک‌تر مسکوکات طلا به دلیل بالا بودن تقاضا برای خرید و عرضه اندک از ریسک بالاتری برخوردار هستند.

اونس طلا در معاملات هفته گذشته شاهد ریسک‌گریزی شدیدی از سوی سرمایه‌گذاران بود. با این حال ارزش فلزات گرانبها با تقویت شاخص دلار آمریکا و کاهش قیمت نفت خام نسبت به روزهای پایانی هفته گذشته عقب‌نشینی داشت. به این ترتیب طلا در پایان معاملات روز جمعه در حالی تثبیت شد که تقویت ارزش دلار موج خرید طلا که به وسیله بحران کرونای دلتا به وجود آمده بود را خنثی کرد.

بر این اساس بهای هر اونس در سطح 1781 دلار بسته شد، اما رشد چشمگیری در مقیاس هفتگی نداشت. بازار طلا تحت‌تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد زیرا اقتصاد جهانی با رشد تورم و کندی روند احیا بر اثر پاندمی کووید-۱۹ روبه‌روست. همزمان سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند گام بعدی بانک مرکزی آمریکا و تاثیر آن بر بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا را ارزیابی کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: