کد خبر: ۱۹۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - 09 August 2021
صندوق تامین خسارت های بدنی اعلام کرد:
از این پس زیان‌دیدگان حوادث رانندگی با جلوگیری از ایجاد اطاله دادرسی، خسارات خود را با تشخیص کارشناسان صندوق دریافت می‌نمایند.

 از این پس زیان‌دیدگان حوادث رانندگی با جلوگیری از ایجاد اطاله دادرسی، خسارات خود را با تشخیص کارشناسان صندوق دریافت می‌نمایند.

به گزارش روابط عمومی صندوق تامین خسارت های بدنی، از این پس زیان‌دیدگان حوادث رانندگی با جلوگیری از ایجاد اطاله دادرسی، خسارات خود را با تشخیص کارشناسان صندوق دریافت می‌نمایند.

در قسمتی از این بخشنامه آمده است؛ بمنظور تسهیل و تسریع در پرداخت خسارت زیان‌دیدگان و خانواده‌های آسیب‌دیده حوادث رانندگی و رفاه حال وکاهش مراجعات آسیب‌دیدگان مشمول تعهدات صندوق تامین خسارت‌های بدنی و با توجه به موا 31، 34 و 36 قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب 20 اردیبهشت ماه 1359 و همچنین بند (1) مصوبه مورخ 9/4/1400 هیات محترم نظارت صندوق مبنی بر پرداخت خسارت استحقافی زیان‌دیدگان مشمول قانون بیمه اجباری شخص ثالث و مصوبه مورخ 31/1/1400 کار گروه بازنگری فرآیندها، در صورت احراز حقانیت زیان‌دیدگان همزمان با بررسی پرونده در مرحله رسیدگی در دادسرای عمومی و انقلاب؛ ضروری است با حضور موثر کارشناسان منتخب صندوق در شعب سراسر کشور در دادسراها (موضوع ماده 50 قانون بیمه اجباری شخص ثالث) نسبت به رسیدگی و پرداخت خسارت پرونده‌های مشمول تعهدات صندوق در این مرحله اقدام و با جلوگیری از ایجاد اطاله دادرسی، از زیان واره به منابع مالی صندوق به دلیل افزایش نرخ سالانه دیات پیشگیری لازم را بعمل آورند.


خاطر نشان می‌سازد به دلیل روند طولانی رسیدگی‌های قضائی پرداخت خسارات با تاخیر طولانی مواجه و از این‌رو چنین نارضایتی زیان‌دیدگان صندوق را نیز با افزایش سالیانه دیات دچار مشکل می‌نمود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: