کد خبر: ۱۹۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - 31 July 2021

همزمان با افزایش نرخ دلار داخلی در بازار آزاد پس از تعطیلات ۶روزه تهران که دوشنبه هفته گذشته به پایان رسید روند رشد قیمت‌ها در بازار سکه نیز شدت گرفت به طوری که هر سکه بهار آزادی توانست در پایان آخرین روز معاملاتی هفته گذشته مرز مقاومتی ۱۱ میلیون تومانی را بشکند و در قیمت 11 میلیون و 200 هزار تومان مورد معامله قرار بگیرد و عملکرد مثبت 86/ 5درصد را در هفته به ثبت برساند.

از نگاه تحلیلگران فنی با توجه به روند فعلی سکه انتظار می‌رود در صورتی که معاملات در بالای این سطح قیمتی تثبیت شوند، سکه می‌تواند تا قیمت 11 میلیون و 350 هزار تومان صعود کند. رشد ارزش سکه به روند آتی نرخ دلار و شرایط غیر‌اقتصادی همچون سیاست‌های اقتصادی دولت جدید و همچنین اتمام مذاکرات برجامی چشم دوخته است.


قیمت جهانی طلا در معاملات هفته جاری که با نوسانات زیادی در حفظ کانال 1800 دلاری مواجه شد، طی چند رفت و برگشت توانست به سقف قیمتی دو هفته‌ای خود برسد.

اونس طلا روز پنج‌شنبه پس از این اظهارات رئیس بانک مرکزی آمریکا که اعلام کرد بازار اشتغال آمریکا همچنان به پشتیبانی نیاز دارد و هنوز فاصله زیادی تا افزایش نرخ‌های بهره وجود دارد، 8/ 1درصد صعود کرد.

سخنان رئیس فدرال‌رزرو نگرانی‌هایی در مورد تورم به وجود آورد و شاخص دلار را تحت فشار قرار داد به شکلی که دلار به پایین‌ترین سطح ۲ هفته‌ای خود رسید و باعث شد تقاضا برای خرید طلا بالا برود. هر چند قیمت طلا در معاملات روز جمعه تغییر چندانی نداشت و در (ساعت 20) به 1822 دلار رسید اما در مسیر ثبت بزرگ‌ترین رشد هفتگی در بیش از دو ماه اخیر قرار گرفت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: