کد خبر: ۱۹۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۸ تير ۱۴۰۰ - 19 July 2021

قیمت طلا و سکه در ادامه سیر کاهشی نخستین روز کاری بازهم تحت فشار نزولی قرار گرفت. افت بهای اونس طلا دراخرین روز معاملاتی بازارهای جهانی و ناتوانی دلار در بازگشت به مرز مقاومتی آن، سبب افت سکه شد. بهای سکه در داد و ستد‌های روز یکشنبه ضمن تعطیلات اخر هفته اونس طلا با کاهش کمی در نرخ دلار، افت ناچیزی داشت و به قیمت 10میلیون و 520هزار تومان عقب‌نشینی کرد.

به گفته فعالان، افت طلای جهانی موجب تقویت انتظارات کاهشی از همان ابتدای روز شنبه در بازار شده و فروشندگان سکه پرقدرت ظاهر شدند. سطح ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای بازار سکه اهمیت زیادی دارد و در هفته‌های اخیر به‌عنوان یک حمایت قوی تلقی شده است که با رسیدن به چنین سطحی حمایت‌ها از سرگرفته می‌شود و اجازه نزولی بیشتر به آن داد نمی‌شود.

اونس طلا در معاملات بازار جهانی هفته گذشته توانست بهای خود را به بالاترین سطح قیمتی در یک ماه گذشته برساند؛ به‌طوری‌که این فلز گرانبها عملکرد مثبت 28/ 0درصدی را در هفته تجربه کرد و در سطح 1812دلار معاملات خود را در روز جمعه به پایان رساند.

طلا هفته گذشته با وجود قوی شدن ارزش شاخص دلار مقاومت کرد و تا نزدیکی ۱۸۳۰دلار صعود کرد؛ اما مسیر این ارز در هفته جاری برای طلا اهمیت زیادی خواهد داشت. به‌علاوه اونس نسبت به بازار اوراق قرضه بسیار حساس مانده و این بازار ممکن است تحت‌تاثیر فشارهای تورمی جنب و جوش‌هایی را آغاز کند. همچنین تغییر سیاست‌های پولی فدرال رزرو ریسک جدی برای روند قیمتی بازار طلا محسوب می‌شود که احتمال دارد با توجه به این شرایط و نشست‌های پیش‌رو بهای اونس جهانی چندان دستخوش تغییرات نشود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: