کد خبر: ۱۹۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۷ تير ۱۴۰۰ - 18 July 2021
سهام بانک دی در روزهای اخیر مجددا به فاز هیجانی و افزایش حجم خریداران برگشته و به صف خرید سنگین مواجهه شده است. این در حالی است که نماد این بانک در سه سال گذشته به طور میانگین ماهانه 123 درصد سود برای سهامداران خود ساخته است.

به گزارش بانکداری ایرانی ،  سهام بانک دی در روزهای اخیر مجددا به فاز هیجانی و افزایش حجم خریداران برگشته و به صف خرید سنگین مواجهه شده است. این در حالی است که نماد این بانک در سه سال گذشته به طور میانگین ماهانه 123 درصد سود برای سهامداران خود ساخته است.


بر اساس این گزارش در اولین روز هفته جاری نماد بانک دی روی شاخص کل فرابورس 14.14 درصد تاثیر مثبت داشته و بالاترین تقاضای خرید در این بورس رابه خود اختصاص داد.


در این روز بیش از دومیلیارد و هفتصد میلیون تومان نقدینگی وارد معاملات سهام بانک دی شده که در حقیقت پول هوشمند روی این نماد بالاتر از 40 درصد رشد داشته است. نکته مهم تراینکه موقعیت نماد بانک دی نسبت به شاخص کل بیش از 40 درصد شناسایی شده است.


یکی از رخدادهایی که سبب نجات بانک دی از مشکلات گذشته شده است افزایش سرمایه 2243 درصدی ان است. این فزایش سرمایه بانک در راستای بهبود وضعیت مالی و خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت صورت گرفته است که توانسته وضعیت شرکت را دگرون کند.

گفتنی است که مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده در تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۹ برگزار و با پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۶.۴۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد ریال معادل ۲۲۴۳ درصد موافقت کرد.

علاوه براین، به گفته مدیرعامل بانک دی، این بانک پس از تحقق افزایش سرمایه از لحاظ میزان سرمایه در رتبه پنجم بانک‌های خصوصی قرار گرفته است.


از دیگر تحولات مثبت بانک نیز اتفاقات پیرامون زیان انباشته است. چرا که زیان انباشته بانک دی در آذرماه سال ۱۳۹۸ از مرز ۱۳۸ هزار میلیارد ریال عبور کرده بود که با حدود ۵۰ درصد کاهش در یک سال، به کمتر از ۷۵ هزار میلیارد ریال در پایان سال ۹۹ رسید.


بر اساس این تحولات مثبت و به همراه دیگر رخدادهای مالی بانک مانند فروش برخی از دارایی ها از جمله شرکت دماوند بود که نماد این بانک در سه سال اخیر با روند افزایشی مواجهه بوده و سود قابل توجهی را به سرمایه گذاران خود اعطا کرده است.


این گزارش می افزاید که در آبان 1397 قیمت سهام این شرکت زیر 100 تومان و در کانال 90 تومان دادوستد می شد که در دی ماه 1399 نقطه 32154 ریال را لمس کرد و یعنی 3300 درصد رشد را تجربه کرده بطور میانگین از آذر 1397 تا پایان سال 1399 هر ماه حدود 123 درصد سود برای سهامداران و سرمایه گذاران این بانک محقق کرد.

 

هر ماه 123 درصد سود برای سرمایه گذاران روی سهام بانک دی

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: