کد خبر: ۱۹۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۲ تير ۱۴۰۰ - 13 July 2021
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: میانگین دما تا یک درجه در روزهای آینده در سطح کشور افزایش خواهد داشت اما وضعیت افزایش دما در سواحل دریای خزر، شمال شرق و غرب تا ۶ درجه خواهد بود.

 بانکداری ایرانی - کارشناس سازمان هواشناسی گفت: میانگین دما تا یک درجه در روزهای آینده در سطح کشور افزایش خواهد داشت اما وضعیت افزایش دما در سواحل دریای خزر، شمال شرق و غرب تا ۶ درجه خواهد بود.

«کبری رفیعی» روز سه شنبه درباره وضعیت جوی کشور به  ایرنا اظهارداشت: امروز در سواحل خزر و مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، اردبیل، خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های تهران و سمنان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از فردا تا پایان هفته شدت بارش‌ها در این مناطق بیشتر است.

به گفته رفیعی طی پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه مناطقی از سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از امروز تا فردا سرعت وزش باد در جنوب سمنان و تهران، هم چنین استان‌های قم، اصفهان، خوزستان، ایلام، بوشهر و استان مرکزی افزایش می‌یابد، همچنین در برخی ساعات در این مناطق وقوع گردوخاک محتمل است.

وی گفت: آسمان تهران صاف، در بعدازظهر ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و دمای هوای تهران امروز یک درجه کمتر است و به ۳۷ درجه رسیده است.

به گفته رفیعی آب‌های خزر و خلیج فارس و شرق عمان متلاطم است و میانگین دما تا یک درجه در روزهای آینده در سطح کشور افزایش خواهد داشت اما وضعیت افزایش دما در سواحل دریای خزر، شمال شرق و غرب تا ۶ درجه خواهد بود.

برچسب ها: دمای هوا ، هواشناسی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: