کد خبر: ۱۹۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۳ - ۰۹ تير ۱۴۰۰ - 30 June 2021
مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد:
مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سال جاری سود ۳۵ شرکت از طریق سامانه سجام به حساب بیش از ۷ میلیون سهامدار واریز شد و پیش بینی می شود در ماه‌های آینده این روند با افزایش مواجه شود.

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سال جاری سود ۳۵ شرکت از طریق سامانه سجام به حساب بیش از ۷ میلیون سهامدار واریز شد و پیش بینی می شود در ماه‌های آینده این روند با افزایش مواجه شود.

حسین فهیمی با بیان اینکه در سال گذشته سود ۱۳۰ شرکت از طریق سامانه سجام واریز شد، گفت: در روزهای پایانی سال گذشته نیز مرحله اول سود ۴۴ میلیون مشمول سهام عدالت نیز از این طریق انجام شد و مرحله دوم در آینده نزدیک واریز می‌شود.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد در پایان ۳ ماه نخست سال، سود ۳۵ شرکت از بستر سامانه جامع توزیع سود به حساب ۷ میلیون سهامدار واریز شد که نسبت به سال‌های قبل از رشد قابل توجه ای برخوردار است و پیش بینی می‌شود در ماه‌های آینده این روند با افزایش نیز مواجه شود. طبق قانون همه شرکت بورسی و فرابورسی و حتی غیر بورسی که اطلاعات آنها نزد سازمان بورس ثبت شده باید در زمان سررسید مهلت قانونی، سود سهام را به حساب سهامداران واریز کنند اما اکنون الزام قانونی وجود ندارد که از طریق سامانه سجام نسبت به واریز سود اقدام شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه این بستر نوین و زیرساخت ها وجود دارد پیشنهادی به وزارت اقتصاد ارائه شده تا همه ناشران ملزم شوند سود سهام را از طریق سامانه سجام پرداخت کنند و این روش برای شرکت ها نیز از هر نظر مطلوب و به صرفه خواهد بود و از سویی دیگر میلیون ها سهامدار برای دریافت سود در این شرایط با صرف زمان و هزینه به بانک‌ها مراجعه نکنند.

فهیمی تصریح کرد: همه سهامداران در سامانه سجام ثبت نام نکرده‌ و احراز هویت نشده‌اند و این اتفاق گام اول تحقق پرداخت سود همه ناشران از این طریق است و اگر این مهم محقق شود همه شرکت‌ها می‌توانند برای پرداخت سود سهام با سامانه سجام خدمات آسان تری را به سهامداران ارائه کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: