کد خبر: ۱۹۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - 12 June 2021

بانک‌های کشور متناسب با هر زمانی در زمینه مسوولیت‌های اجتماعی اقداماتی را انجام می‌دهند. در زمان شیوع کرونا این اقدامات بیشتر به سمت مقابله با این بیماری و حمایت از آسیب‌دیدگان معطوف شده است.در این میان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در قالب همکاری با وزارت بهداشت، ۱۵هزار قلم تجهیزات پزشکی مقابله با بیماری کووید-۱۹ را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی و پایگاه‌های سلامت سراسر کشور قرار داد. ا
ین تجهیزات شامل دستگاه کپسول اکسیژن و متعلقات، دستگاه ضدعفونی‌کننده UV، دستگاه تب‌سنج لیزری و دستگاه پالس اکسی‌متر بوده است. بودجه خرید تجهیزات، از محل وجه التزام یا جریمه دیرکرد تامین شده است.

مشارکت در ساخت بیمارستان ۳۰۰ تخت‌خوابه بیماران اعصاب و روان یکی از اقدامات انجام ‌شده از سوی بانک مهر ایران در این حوزه است. همچنین بانک مهر ایران در سال گذشته ۵۰۰هزار خانه روستایی را در سطح سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام تحت پوشش بیمه حوادث درآورد. با این اقدام تمام خانه‌های روستایی این سه استان در برابر حوادث و بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله، آتش‌سوزی، صاعقه، توفان و... بیمه شدند. سقف پوشش بیمه برای خانه‌های آسیب‌دیده ۲۵میلیون تومان و برای اسباب و وسایل منزل ۵‌میلیون تومان بوده است. بانک مهر ایران هنگام وقوع حوادث نیز در کنار آسیب‌دیدگان بوده و به یاری آنها شتافته است. احداث ۱۰۰ واحد مسکونی در استان‌های لرستان، گلستان و خوزستان برای آسیب‌دیدگان از سیل سال ۱۳۹۸ یکی از اقدامات انجام‌شده در این حوزه بوده است. ساخت ۳ خانه بهداشت روستایی در مناطق آسیب‌دیده در زلزله کرمانشاه و پرداخت ۲هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به افراد ساکن در این مناطق یکی دیگر از کارهای انجام‌ شده در این بخش است. بانک مهر ایران برای کمک به مردم سی‌سخت، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به آسیب‌دیدگان زلزله به اعتبار ۵۰میلیارد ریال، ساخت و بازسازی مراکز بهداشت روستایی با اعتبار ۵میلیارد ریال، پرداخت ۵۰۰میلیون ریال کمک بلاعوض به آسیب‌دیدگان، جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی و اختصاص آن به آسیب‌دیدگان در قالب طرح همیاران مهر بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: