کد خبر: ۱۹۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - 07 June 2021
بازار سکه و طلا در هفته گذشته با هیجانات بالای معامله‌گران روبه‌رو شد، به‌طوری که حتی این بازار همراه با بی‌توجهی به تغییرات نرخ دلار داخلی رشد قیمت را تجربه کرد.

بازار سکه و طلا در هفته گذشته با هیجانات بالای معامله‌گران روبه‌رو شد، به‌طوری که حتی این بازار همراه با بی‌توجهی به تغییرات نرخ دلار داخلی رشد قیمت را تجربه کرد.

مهمترین عامل مستقیم تاثیر‌گذار بر افزایش بهای این فلز زرد گرانبهای داخلی رشد نرخ اونس طلا در معاملات بازار جهانی است که جریان بازار را به سمت موج صعودی سوق می‌دهد.

هرچند که افت و خیزهای دلار مانع تسریع این جریان شد، با این حال‌ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در آخرین روز کاری هفته گذشته به قیمت 10 میلیون و 700 ‌هزار تومان کاهش یافت و توانست به رشد 8/ 3 درصدی در مقیاس هفتگی دست یابد. تحلیلگران معتقدند در صورتی‌که سکه در بالای مرز فعلی خود باقی بماند و طلای جهانی به روند صعودی خود ادامه دهد، خریداران بیشتری به این بازار وارد شده و تقاضا برای این کالا افزایش خواهد یافت.

واکنش فنی طلا
قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی هفته گذشته افت و خیزهای زیادی را تجربه کرد به‌طوری‌که از ابتدای هفته روند افزایشی آرامی داشت‌ اما در معاملات ‌روز پنج‌شنبه بیش از‌30‌دلار افت را تجربه کرده و کانال 1900‌‌دلاری را از دست داد. با وجود این گزارش اشتغال غیرکشاورزی ماه مه مایوس‌کننده بود و به طلا کمک کرد بخشی از ریزش قیمت روز قبل را جبران کند و در روز جمعه در قیمت 1892 دلار بسته شد و با افت 5/ 0‌درصدی از رشد هفتگی باز ماند.

به گفته فعالان بازار از آنجاکه طلا به تعدیل سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا و تغییرات شاخص دلار و همچنین بازدهی اوراق قرضه خزانه آمریکا بسیار حساس است، با انتشار آمار اقتصادی ایالات‌متحده و عوامل فنی، روند این فلز جهانی نزولی شد که در پایان هفته گذشته این روند متوقف و معکوس شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: