کد خبر: ۱۹۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - 24 May 2021
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد: در پی قطعی‌های برق در سراسر کشور و اختلال در شبکه ارتباطی، اپراتورهای سیار ملزم شده‌اند امکانات دیزل ژنراتور و باتری‌های پشتیبان برای تامین برق هاب سایت‌ها و سایت‌های BTS را تقویت کرده و در صورت نیاز، کمبود یا اختلال در باتری‌ها را رفع کنند.

 بانکداری ایرانی - معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد: در پی قطعی‌های برق در سراسر کشور و اختلال در شبکه ارتباطی، اپراتورهای سیار ملزم شده‌اند امکانات دیزل ژنراتور و باتری‌های پشتیبان برای تامین برق هاب سایت‌ها و سایت‌های BTS را تقویت کرده و در صورت نیاز، کمبود یا اختلال در باتری‌ها را رفع کنند.

به گزارش ایسنا، افزایش مصرف برق در این روزهای گرما، منجر به قطعی‌های مکرر در شهرهای مختلف کشور شده و این موضوع، قطعی‌ آنتن‌های موبایل و اینترنت را هم به دنبال داشته است. در شرایطی که به دلیل ادامه فرآیند دورکاری در برخی ادارات و برگزاری آزمون‌های آنلاین پایان ترم دانش‌آموزان و دانشجویان، استفاده از اینترنت ضرورت دارد، قطعی اینترنت هم دردسرساز شده است.

با افزایش مصرف برق و بروز قطعی، باتری سایت‌های BTS برق لازم را برای آنتن اپراتورها تامین می‌کند و اکثر سایت‌ها هم می‌توانند در بازه چند ساعته قطعی برق، پاسخگو باشند، اما شارژ باتری‌ بعضی از سایت‌ها ممکن است زودتر از وصل شدن برق تمام شود که قطعی آنتن و اینترنت موبایل را هم به دنبال خواهد داشت.

جمال هادیان -مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات- گفته بود: قطعی برق باعث خاموشی بیش از ۲۰۰۰ دکل مخابراتی اپراتورها در سراسر کشور شده است. هر دکل فقط تا دو ساعت توان تأمین برق را دارد؛ وقتی خاموشی سه ساعته شد، خاموشی تجهیزات اجتناب‌ناپذیر است. ضمن تعامل با وزارت نیرو و با همکاری اپراتورها، مشکل به زودی حل خواهد شد.

در این راستا به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی اعلام کرد: در پی قطعی‌های برق در سراسر کشور و اختلال در شبکه ارتباطی، اپراتورهای سیار ملزم شده‌اند امکانات دیزل ژنراتور و باتری‌های پشتیبان برای تامین برق هاب سایت‌ها و سایت‌های BTS را تقویت کرده و در صورت نیاز، کمبود یا اختلال در باتری‌ها را رفع کنند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری گفت: با تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادارات کل ICT در استان‌ها نیز باید با بازدید و بررسی میدانی سایت‌ها، در صورت وجود مشکل در تجهیزات پشتیبانی برق، هماهنگی لازم را برای رفع آن انجام دهند.

برنامه زمان‌بندی قطعی برق به‌طور شفاف اعلام شود

وی درباره تعامل با وزارت نیرو برای رفع مشکلات ناشی از قطعی برق گفت: از وزارت نیرو و شرکت توانیر درخواست کردیم در صورت امکان، قطعی برق به حداقل رسیده و در طول یک روز چند بار تکرار نشود. همچنین برنامه زمانبندی قطعی برق بطور شفاف اعلام شود تا اپراتورها متناسب با آن برنامه‌ریزی‌های لازم را برای مدیریت و تامین برق سایت‌ها و پایداری ارتباطات انجام دهند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با بیان اینکه زمان شارژ مجدد باتری‌های پشتیبان برق پس از تخلیه شارژ، نسبتا طولانی (حدود ۱۰ تا ۱۵ ساعت) است، تاکید کرد: با توجه به اینکه تجهیزات یکسوکننده‌های اپراتورها هم برق سایت‌ها را تامین می‌کند و هم شارژینگ باتری را انجام می‌دهد، به همین دلیل اگر قطعی‌های برق به تناوب و در بازه‌های زمانی کوتاه اتفاق بیفتد، تجهیزات پشتیبان برق سایت‌ها نیز برای رفع مشکل کافی نیستند، به همین دلیل لازم است شرکت توانیر در تصمیم‌گیری برنامه زمانبندی قطعی برق، محدودیت‌های تکنولوژی تجهیزات را در نظر بگیرند.

حقی تصریح کرد: ضرورت استفاده از خنک‌کننده‌ها به‌ویژه در مناطق گرمسیر به‌علت بالا بودن دمای هوا نیاز دیگر اپراتورهاست که مستقیما توسط شبکه اصلی برق تامین می‌شود و از طریق باتری‌ها هم قابل جبران نیست.

برچسب ها: اپراتورها ، قطع برق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: