کد خبر: ۱۹۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - 22 May 2021
رئیس کل بانک مرکزی از تایید حکم دادگاه استیناف لوکزامبورگ توسط دیوان عالی و مبنی بر غیرقانونی بودن توقیف دارایی ایران خبر و شعار انتخاباتی داد .

رئیس کل بانک مرکزی از تایید حکم دادگاه استیناف لوکزامبورگ توسط دیوان عالی و مبنی بر غیرقانونی بودن توقیف دارایی ایران خبر و شعار انتخاباتی داد .

عبدالناصر همتی اعلام کرد: براساس گزارش وکلای بانک مرکزی، متعاقب رأی مطلوب دادگاه استیناف کشور لوکزامبورگ، دیوان عالی آن کشور در مرحله‌ی فرجام نیز با رد اعتراض محکوم لهم دعاوی به اصطلاح ضدتروریستی مطروحه در آمریکا، رفع توقیف از دارایی بانک مرکزی در لوکزامبورگ را مورد تأیید قرار داد و فرجام خواهان را محکوم به پرداخت خسارت و هزینه‌های مرحله رسیدگی فرجامی کرد.

با صدور این رأی، سایر دادگاه‌های لوکزامبورگ هم مکلف به تبعیت از آن خواهند بود و به این ترتیب، مانع قضایی انتقال دارایی بانک مرکزی مرتفع شده است.

وی همچنین در اینستاگرام شعار انتخاباتی داد و اعلام کرد: در ایران امروز، اقتصاد، اصلی‌ترین بخشی است که باید اصلاح شو . هیچ بحثی در موقعیت فعلی ، مهمتر از اقتصاد نیست. هیچ امری مهمتر از معیشت مردم نیست. امروز، روز خیزش بزرگ برای ساختن دوباره ایران است، محکم تر و مقاوم تر.

سیاست درست، کنارگذاشتن دولت از اقتصاد نیست، دولت در هیچ جای دنیا کنار نرفته، نه در چین، نه در اروپا و نه حتی در آمریکا، بلکه دولت باید حضور جدی داشته باشد. ولی نه در گندم و جو و غذای مرغ، دولت باید در جاده، مخابرات، ریل، اینترنت و.... سایر زیر ساخت‌ها حضور محکم و جدی داشته باشد.

دولت باید سرمایه گذار پیشران در اقتصاد باشد، نه مداخله گر. به امید ایرانی بهتر و پیشرفته تر.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: