کد خبر: ۱۹۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 15 May 2021
رشد 114 درصدی تسهیلات اعطایی بانک دی در پایان سال 99 نسبت به سال 98 و تبع آن افزایش در آمد تسهیلاتی در کنار جذب سپرده های کم هزینه و ارزان قیمت این بانک به سرعت به سود عملیاتی نزدیک می کند.

رشد 114 درصدی تسهیلات اعطایی بانک دی در پایان سال 99 نسبت به سال 98 و تبع آن افزایش درآمد تسهیلاتی در کنار جذب سپرده های کم هزینه و ارزان قیمت این بانک به سرعت به سود عملیاتی نزدیک می کند.

به گزارش بانکداری ایرانی و بر اساس آخرین گزارش ماهیانه بانک دی در سال 99 ،مانده تسهیلات اعطایی این بانک در پایان اسفند ماه به رقم 20 بیست هزار و 824 میلیارد تومان رسید که حاکی از رشد 114 درصدی نسبت به پایان اسفند ماه سال 98 است که حاصل آن افزایش 157 درصدی درآمد تسهیلاتی بانک در 12 ماه سال گذشته بود این بانک در این دوره بالغ بر دو هزار و 339 میلیارد تومان از این بخش درآمد کسب کرد .

این بانک خصوصی در بخش جذب سپرده های سرمایه گذاری هم عملکرد خوبی داشته است به طوری که مانده سپرده های سرمایه گذاری بانک دی در پایان سال گذشته به 38 هزار و 19 میلیارد تومان رسید که شاهد رشد 37 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن است و البته نکته قابل توجه کاهش 23 درصدی سود پرداختی به این سپرده ها در کنار افزایش 37 درصدی است که نشان می دهد این بانک در جذب منابع کم هزینه و بدون هزینه عملکرد مطلوبی داشته است .

بر همین اساس در بخش جذب سپرده های قرض الحسنه ریالی بانک دی 135 درصد رشد در این دوره نسبت به دوره مشابه سال قبل تجربه کرده است و مانده این سپرده ها به رقم دو هزار و 847 میلیاد تومان رسید و در بخش قرض الحسنه ارزی 143 درصد رشد داشته است و همچنین در بخش پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ، 44 درصد بیشتر از دوره مشابه قبل از آن تسهیلات پرداخت کرده است .

بانک دی سال 98 نتواسته سود عملیاتی که حاصل تفاضل درآمد تسهیلاتی و سود پرداختی به سپرده هاست کسب کند اما در سال 99 با افزایش پرداخت تسهیلات و بهینه سازی پرتفوی سپرده های جذب شده در این بانک این فاصله بسیار کاهش داده است و ادامه این روند در سال جاری این بانک را به سود عملیاتی خواهند رساند. در آمدهای این بخش را در اصطلاح بانکدای درآمدهای مشاع گفته می شود .

البته لازم به یاد آوری است بانک دی در بخش درآمدهای غیر مشاع که عمدا شامل کارمزد های خدمات بانکی است در سال 99 عملکرد مطلوبی داشته است و براساس صورت های مالی میان دوره ای منتهی به پایان آذرماه (حسابرسی نشده )، این بانک نزدیک به سه هزار و 357 هزار میلیارد تومان درآمد مشاع کسب کرده است و بانک دی را به سود خالص دو هزار و 987 میلیارد تومان رساند. و برای هر سهم چهار هزار و 668 ریال سود شناسایی کرد . 

 

بانک دی در یک قدمی سود عملیاتی / رشد 114 درصدی تسهیلات اعطایی
 اعداد به میلیارد تومان
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: