مدیرعامل سازمان تامیناجتماعی با بیان اینکه تاکید این سازمان بر الکترونیکی کردن خدمات و ارائه سرویسها بهصورت غیرحضوری است، گفت: از سوی دیگر نمیخواهیم کارگزاریها متضرر شوند و خدمات جایگزین برای آنها تعریف میکنیم.
به گزارش ادارهکل روابطعمومی سازمان تامیناجتماعی، مصطفی سالاری روز سهشنبه در نشست با مسوولان تعدادی از کارگزاریها افزود: از خرداد سال گذشته تمدید اعتبار دفترچه حذف و در اسفند نیز صدور دفترچه کاغذی متوقف شد و با توجه به اینکه عمده درآمد کارگزاریها از امور مربوط به دفترچه بود، منابع مالی کارگزاری کاهش پیدا کرد.
او ادامه داد: همزمان با اجرای طرح ۳۰۷۰ (ارائه ۳۰خدمت مهم بهصورت غیرحضوری که منجر به کاهش ۷۰ میلیونی مراجعه میشود) به کارگزاریها اجازه داده شد که به مدت ۶ ماه خدمات غیرحضوری این طرح را به مراجعهکنندگان حضوری ارائه دهند و البته این برنامه موقتی است. سالاری تصریح کرد: هدف سازمان تامیناجتماعی حفظ کارگزاریها است.
تلاش ما این است که از ظرفیت کارگزاریها برای کارهای میدانی استفاده کنیم. طی بخشنامهای که در روزهای آینده صادر خواهد شد، بازرسی کارگاهی به کارگزاریها واگذار میشود. مدیرعامل سازمان تامیناجتماعی، هدفگذاری ایجاد کارگزاریها را صحیح برشمرد و گفت: با دیجیتالی شدن خدمات این سازمان تعدادی از خدماتی که توسط کارگزاریها ارائه میشد، حذف شد.
نیت ما این است که کارگزاریها برقرار باشند و خدمات دیگری ارائه دهند. معاون بیمهای سازمان تامیناجتماعی نیز در این جلسه گفت: در سالهای اخیر با توجه به غیرحضوری شدن خدمات این سازمان، برخی خدمات به کارگزاریها واگذار شدهاند. درحالحاضر برای آن دسته از بیمهشدگانی که قادر به استفاده از سیستم الکترونیکی نیستند کارگزاریها خدمات طرح ۳۰۷۰ را ارائه میدهند.