کد خبر: ۱۹۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 25 April 2021
بانک ایران زمین در بخش جذب سپرده های سرمایه گذاری علاوه بر افزایش کمی ، کیفیت این منابع را هم افزایش داده است، افزایش منابع سپرده ای بانک علاوه بر اینکه نشان دهنده اعتماد مشتریان است، قدرت تسهیلات دهی را افزایش می دهد که می تواند در آینده به سود آوری بانک کمک کند.

بررسی عملکرد مالی بانک ایران زمین در سال 97اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای تلفیقی (حسابرسی شده) ۱۲ ماهه منتهی به پایان سال ۱۳۹۷ بانک ایران زمین با نماد «وزمین» در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال)، منتشر شده که نشان می دهد عملکرد بانک با رشد دارایی ها و افزایش جذب سپرده ها سرمایه گذاری همراه بوده است.

به گزارش بانکداری ایرانی و براساس صورت‌های مالی میاندوره‌ای تلفیقی (حسابرسی شده) ۱۲ ماهه منتهی به پایان سال ۱۳۹۷، این بانک خصوصی در بخش دارایی‌ها، رشد 32 درصدی را ثبت کرده است و مجموع دارایی های "وزمین" از رقم  242 هزار و 471 میلیارد ریال در پایان اسفند سال 96 به رقم 328 هزار و 799 میلیارد ریال رسیده است. 

در بخش مطالبات بانک ایران زمین در پایان سال 97 ، مطالبات از بانک مرکزی با 34 درصد رشد به رقم 27 هزار و 719 میلیارد ریال رسیده است و همچنین مطالبات از سایر بانک ها و موسسات مالی و دولت صفر شده است .

در بخش دارایی ها ، دارایی های ثابت مشهود این بانک با بیشترین رشد یعنی 276 درصد به رقم 54 هزار و 138 میلیارد ریال رسیده که این رقم در پایان سال 96 ، 14 هزار و 400 میلیارد ریال است. در بخش تسهیلات ،تسهیلات اعطایی و مطالبات از اشخاص دولتی به غیر از بانک‌ها یک درصد رشد داشته است. اما بخش سرمایه گذاری، سرمایه‌گذاری در سهام و سایر اوراق بهادار 61 درصد در پایان سال 97 نسبت سال قبل از آن افزایش یافته است.

بانک ایران زمین در بخش جذب سپرده های سرمایه گذاری در طول سال 97 عملکرد خوبی داشته است به طوری که با افزایش 32 درصدی این سپرده ها در مجموع به رقم 231 هزار و 937 میلیارد ریال رسانده در حالی که این منابع در پایان سال 96 ، 176 هزار و 357 میلیارد ریال ثبت شده است. در این بخش بیشترین رشد را سپرده های پس اندازه و مشابه به میزان 168 درصد داشته است و سرفصل سایر سپرده ها با کاهش 13 درصدی روبرو شده است. افزایش منابع سپرده ای بانک علاوه بر اینکه نشان دهنده اعتماد مشتریان است ، قدرت تسهیلات دهی را افزایش می دهد که می تواند در آینده به سود آوری بانک کمک کند. در بخش بدهی این بانک 28 درصد بدهی به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی را کاهش داده و از رقم 22 هزار و 785 میلیارد ریال به رقم 16 هزار و 320 میلیارد ریال کاهش داده است. 

 

اایران زمین
 

 

این گزارش می افزاید : بانک مرکزی با برگزاری مجمع سالانه بانک ایران زمین برای تصویب صورت های مالی سال ۹۷ موافقت کرد .

خبرهای مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: