کد خبر: ۱۹۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 25 April 2021
رئیس‌کل بیمه‌مرکزی اظهار کرد: بیمه‌های زندگی یکی از شاخص‌های مهم توسعه در جهان محسوب می‌شوند که رشد پرتفوی ۵/ ۱۵ درصدی در سال گذشته نشان از حرکت به سمت توسعه است.

رئیس‌کل بیمه‌مرکزی اظهار کرد: بیمه‌های زندگی یکی از شاخص‌های مهم توسعه در جهان محسوب می‌شوند که رشد پرتفوی ۵/ ۱۵ درصدی در سال گذشته نشان از حرکت به سمت توسعه است.


غلامرضا سلیمانی در گفت‌وگو با «ایلنا» با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقداماتی که سال گذشته به اجرا رسید، تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی بود، اظهار کرد: ایده تاسیس صندوقی برای بیمه اماکن پس از چند سال بررسی در دولت و مجلس شورای اسلامی با پیگیری مستمر وزارت امور اقتصادی و دارایی و بیمه‌مرکزی در نهایت در سال گذشته به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید.

او با بیان اینکه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی برای جبران خسارات وارد شده به واحدهای مسکونی بر اثر حوادث طبیعی عملیاتی شده است، گفت: واقعیت این است که کشور ما در معرض انواع حوادث طبیعی قرار دارد و هر ساله با وقوع این حوادث علاوه بر صدمات بدنی خسارات مالی قابل‌توجهی به اموال و دارایی‌های مردم وارد می‌شود که جبران آنها مشکلات متعددی را برای اقشار مختلف، دولت و نظام ایجاد می‌کند.

رئیس شورای‌عالی بیمه درباره نحوه عملکرد این صندوق ادامه داد: براساس برنامه تنظیم شده صدور این بیمه تا مبلغ مشخصی که توسط دولت تعیین می‌شود برای تمام منازل مسکونی الزامی است و مالکان می‌توانند برای مازاد بر مبلغ تعهد شده از سوی این صندوق از شرکت‌های بیمه بازرگانی بیمه تکمیلی حوادث طبیعی خریداری کنند.

او با تاکید بر اینکه حداکثر حق بیمه این پوشش هر ساله در قانون بودجه توسط مجلس تعیین می‌شود، افزود: تمامی حق بیمه اقشار کم درآمد یعنی افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند و بخشی از حق بیمه سایر اقشار توسط دولت تامین و پرداخت می‌شود.

رئیس‌کل بیمه‌مرکزی درباره الکترونیکی شدن برخی خدمات در صنعت بیمه گفت: الکترونیکی کردن ارائه محصولات بیمه‌ای از جمله ایجاد کد یکتا برای صدور بیمه شخص ثالث، بیمه آتش‌سوزی و بیمه حمل‌ونقل در کل کشور از دیگر اقدامات به اجرا رسیده در سال گذشته بود که این برنامه‌ها از طریق سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه به نام سنهاب طراحی و در سطح صنعت بیمه عملیاتی شده‌است.

این مقام مسوول با اشاره به عملکرد این سامانه ادامه داد: عملکرد این سامانه به این‌گونه است که اطلاعات لازم برای نظارت بیمه‌مرکزی در تمام رشته‌های بیمه و از تمام شرکت‌های بیمه دریافت شده و انطباق عملیات بیمه‌گری مانند صدور و پرداخت خسارت به‌صورت مکانیزه توسط سامانه کنترل می‌شود. بر این اساس اگر عملکرد شرکت براساس اطلاعات صحیح باشد، کدیکتا به عملیات موردنظر داده می‌شود که نشان از پذیرفته شدن است. اما اگر کد یکتا از طرف سامانه سنهاب به عملیات انجام شده داده نشود، شرکت مجاز به ادامه کار نبوده و باید عملیات را اصلاح کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: