کد خبر: ۱۹۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - 27 March 2021
مدیرعامل بانک تجارت از واگذاری باقیمانده سهام دولت در شرکت‌های پالایشی و بیمه‌ای به ارزش 16 هزار و 500 میلیارد تومان خبر داد.

بانکداری ایرانی- مدیرعامل بانک تجارت از واگذاری باقیمانده سهام دولت در شرکت‌های پالایشی و بیمه‌ای به ارزش 16 هزار و 500 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش فارس، در راستای سیاست واگذاری تصدی‌های دولت و واگذاری باقیمانده سهام دولت در شرکت‌های مختلف از جمله در شرکت‌های پالایشی، هپکو، سرمایه‌گذاری ملی، بیمه‌های البرز، امین، ایران‌خودرو ایران ترانسفو مقرر شد جمعاً به مبلغ 165 هزار میلیارد ریال باقیمانده سهام دولت در این شرکت‌ها به صورت نقد و اقساط به بانک‌های حاضر در بورس به نام بانک تجارت، صادرات و ملت واگذار شود.

در این زمینه رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت در نامه‌ای روشن‌قلب رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار نوشت؛ در راستای اجرای مصوبه دولت در تاریخ 10 دی‌ماه 99 در ارتباط با واگذاری باقیمانده سهام دولت در شرکت‌های مشمول واگذاری به بانک‌ها در مجموع معادل 165 هزار میلیارد ریال سهام در ازای پرداخت 55 هزار میلیارد ریال به صورت نقد و 110 هزار میلیارد ریال بابت تأدیه بدهی دولت به بانک تجارت منتقل شد.


واگذاری سهام دولت به بانک تجارت

باقیمانده سهام دولت در شرکت‌های پالایش نفت تهران، پالایش نفت تبریز، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری ملی ایران، تولید تجهیزات سنگین (هپکو)، ایران ترانسفو، بیمه البرز، بیمه اتکایی امین و ایران‌خودرو جمعاً‌ به مبلغ نقدی 55 هزار میلیارد ریال و اقساطی بابت بدهی 109 هزار و 999 میلیارد ریال که در سرجمع 164 هزار میلیارد ریال خواهد بود.

متن کامل  نامه 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: