کد خبر: ۱۹۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۹ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - 18 March 2021
وی با بیان اینکه رویکرد این شرکت در سال ۱۴۰۰ فروش بیمه‌نامه شخص ثالث و حوادث راننده با حاشیه سود مناسب و توسعه فروش بیمه بدنه اتومبیل است، اظهار کرد: بهبود فرآیند ارائه خدمات به بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان با سامان‌دهی و توسعه واحدهای پرداخت خسارت و کاهش فرآیند رسیدگی و پرداخت خسارت نیز جزو برنامه‌های سال آتی شرکت قرار دارد.

رویکرد شرکت بیمه دانا در سال ۱۴۰۰ فروش بیمه‌نامه شخص ثالث و حوادث راننده با حاشیه سود مناسب و توسعه فروش بیمه بدنه خودرو است. علیرضا ضیایی‌پور، مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه دانا، ضمن اعلام این خبر به عملکرد این شرکت در حوزه بیمه‌های اتومبیل اشاره کرد و گفت: سهم بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه دانا با رشد تعدادی حدود ۵۰درصد از ۲/ ۶درصد در سال ۱۳۹۷ به ۹/ ۸درصد از کل بازار بیمه‌های اتومبیل در ۱۰ ماه سال ۱۳۹۹ رسیده است.

وی با بیان اینکه رویکرد این شرکت در سال ۱۴۰۰ فروش بیمه‌نامه شخص ثالث و حوادث راننده با حاشیه سود مناسب و توسعه فروش بیمه بدنه اتومبیل است، اظهار کرد: بهبود فرآیند ارائه خدمات به بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان با سامان‌دهی و توسعه واحدهای پرداخت خسارت و کاهش فرآیند رسیدگی و پرداخت خسارت نیز جزو برنامه‌های سال آتی شرکت قرار دارد.


ضیایی‌پور در ادامه با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های مالی افراد جامعه و تاثیرپذیری بیمه‌ها از این شرایط گفت: از آنجا که مشکلات مالی و اقتصادی باعث کاهش تقاضا برای خرید یا تمدید بیمه‌نامه‌ها می‌شود، بنابراین باید تلاش شود تا با ارائه برخی راهکارها افراد بیشتری را تشویق به خرید بیمه‌نامه کرد. وی دراین‌باره با تاکید بر اینکه شرکت‌های بیمه برای تشویق افراد به خرید بیمه‌نامه قانونی و اجباری بیمه شخص ثالث، مشوق‌هایی از قبیل فروش بیمه‌نامه اقساطی و صدور بیمه‌نامه کوتاه‌مدت را در دستور کار خود قرار داده‌اند، افزود: علاوه بر این گسترش فرهنگ عمومی جامعه و آشنایی آنها با تعهدات بیمه‌نامه شخص ثالث می‌تواند ضرورت اخذ این پوشش را فراگیر کند و این موضوعی است که باید به آن توجه کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اصلاحات و تغییرات بیمه شخص ثالث اشاره کرد و گفت: دلیل عمده تغییرات و اصلاحات قانون بیمه شخص ثالث مربوط به پرداخت خسارت زیان‌دیدگان خودروهای غیرمتعارف است و حسب شنیده‌ها موضوع حذف گزارش نیروی انتظامی (کروکی) در تصادفات منجر به خسارت مالی و افزایش مهلت پرداخت خسارت‌های بدنی نیز در این تغییرات گنجانده‌ شده است.

ضیایی‌پور در همین راستا به تغییر شیوه خسارت خودروهای غیرمتعارف از سال آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اجرای تبصره‌های ۳ و ۴ ماده ۸ قانون بیمه شخص ثالث مشکلاتی را برای آحاد جامعه و شرکت‌های بیمه ایجاد کرده است، بنابراین شرکت‌های بیمه از طریق سندیکای بیمه‌گران و بیمه مرکزی پیشنهادهای اصلاحی خود را در این رابطه ارائه کرده‌اند که در حال بررسی جهت تصویب در مجلس شورای اسلامی است.

مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه دانا در ادامه بر ضرورت اجرای طرح بیمه شخص ثالث راننده محور تاکید کرد و گفت: با توجه به تبصره یک ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث، بیمه مرکزی با همکاری نیروی انتظامی تا پایان برنامه پنج‌ساله ششم توسعه موظف است امکان صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بر اساس ویژگی‌های راننده را فراهم کند. به‌نظر می‌رسد با توجه به نقش قابل‌توجه راننده در بروز حوادث رانندگی اجرای این امر موجب بهبود و مناسب‌سازی حق بیمه و همچنین تحقق عدالت اجتماعی خواهد شد، به ‌طوری ‌که رانندگان کم‌خطر و پرخطر دارای حق بیمه متناسب با سوابق خویش خواهند بود.

وی درباره ابهامات و مشکلات احتمالی این طرح نیز خاطرنشان کرد: جمع‌آوری اطلاعات مناسب، شناسایی متغیرهای موثر در محاسبه حق بیمه همچون جنسیت، سن، مدت‌زمان رانندگی و... اطلاعات مربوط به سوابق رانندگی ثبت‌شده در نیروی انتظامی، شفاف‌سازی اذهان عمومی، ارتباط ایمنی خودرو به رانندگی فرد و مقاومت اجتماعی در برابر اجرای این طرح می‌تواند از جمله مشکلات احتمالی در فرآیند اجرای این طرح باشد که امیدواریم این طرح در یک شرایط مناسب با کمترین مشکل اجرایی شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: