کد خبر: ۱۹۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - 15 March 2021
«صندوق بیمه همگانی سلامت حدود ۵/ ۱۳ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد. ارزیابی وسع برای این انجام می‌شود که افرادی که توانایی مالی پرداخت حق بیمه دارند، حق بیمه خود را بپردازند.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: «انجام ارزیابی وسع بیمه‌شدگان فعلا به علت شیوع ویروس کرونا متوقف شده است. در یک سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه همگانی سلامت قرار گرفتند که عمده این افراد از دهک‌های پایین هستند.»

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، محمدمهدی ناصحی در گفت‌وگو با «ایرنا» درباره توقف ارزیابی وسع پس از شیوع ویروس کرونا افزود: «صندوق بیمه همگانی سلامت حدود ۵/ ۱۳ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد. ارزیابی وسع برای این انجام می‌شود که افرادی که توانایی مالی پرداخت حق بیمه دارند، حق بیمه خود را بپردازند.

پیش از این، تاخیرهای دو هفته‌ای در پاسخ ارزیابی وسع داشتیم که منجر به بروز مشکلاتی برای افرادی شده بود که تحت پوشش بیمه نبودند.» او ادامه داد: «پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و اورژانسی بودن ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا، این الزام ایجاد شد که با همکاری وزارت رفاه، پیشنهادی به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شود که به‌طور موقت ارزیابی وسع متوقف شود.»

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: