کد خبر: ۱۹۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - 15 February 2021
براساس اعلام مرکز آمار در دی ماه سال جاری ۴۰ هزار و ۴۰۰ گوشت قرمز در کشتارگاه‌های کشور عرضه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.

بانکداری ایرانی- براساس اعلام مرکز آمار در دی ماه سال جاری ۴۰ هزار و ۴۰۰ گوشت قرمز در کشتارگاه‌های کشور عرضه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مرکز آمار نتایج آمارگیری از کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ماه سال جاری را منتشر کرد. براساس نتایج این طرح در مجموع در دی ماه امسال ۴۰ هزار و ۴۰۰ تن گوشت قرمز عرضه شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

براساس این گزارش گوشت گاو و گوساله با ۲۳.۵ هزار تن، ٥٨.٢ درصد از کل وزن گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ١٣.٦ هزار تن، بز و بزغاله با ٢.٥ هزار تن، و سایر انواع دام با ٧٧٥ تن، به‌ترتیب ٣٣.٦ درصد، ٦.٣ درصد و ١.٩ درصد از کل وزن گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ماه ۱۳۹۹ با ماه مشابه سال ١٣٩٨ نشان‌دهنده افزایش ٣٨ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

مقدار عرضه گوشت در دی ۱۳۹۹ نسبت به ماه مشابه سال ١٣٩٨ برای گوسفند و بره ٢٤ درصد، برای بز و بزغاله ١٩ درصد، برای گاو و گوساله ٥٢ درصد و برای گاومیش و بچه‌گاومیش ٨٦ درصد افزایش و برای شتر و بچه‌شتر ٣١ درصد کاهش داشته است.

براساس این گزارش مقدار عرضه گوشت قرمز از کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ماه ۱۳۹۹ نسبت به آذر همین سال در حدود ۱۱.۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، طبق آمارها نیاز کشور به گوشت قرمز سالیانه نزدیک به یک میلیون تن است که بخش عمده آن از تولید داخلی و نزدیک ۱۰ درصد از محل واردات تامین می‌شود. این در حالی است که اکنون جمعیت دام سبک و سنگین حدود ۸۰ میلیون راس است.

از اواسط تیرماه امسال، خرید تضمینی چهار هزار تن گوشت قرمز گوساله توسط شرکت پشتیبانی امور دام برای حمایت از تولیدکنندگان دام سنگین شروع شده است. رییس شورای تامین دام کشور پیش از این در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که فرایند خرید تضمینی گوشت گوساله در ۱۵ استان کشور از جمله خراسان رضوی، خراسان شمالی، گیلان، البرز، یزد، اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان، خوزستان، آذربایجان شرقی و سمنان در حال انجام است که به سایر استان‌ها تعمیم داده می‌شود.

طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت تحویل هر کیلوگرم گوشت گوساله به شرکت پشتیبانی امور دام کشور ۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

برچسب ها: گوشت ، گوشت قرمز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: