کد خبر: ۱۹۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - 07 February 2021
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰ شتابدهنده دانش‌بنیان در حال فعالیت هستند که می‌توانند به صورت مستقیم از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره ببرند، گفت: با تنوع خدماتی که در این صندوق تعریف شده است، استارتاپ‌ها می‌توانند در تمام طول عمر خود از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره ببرند.

بانکداری ایرانی - مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰ شتابدهنده دانش‌بنیان در حال فعالیت هستند که می‌توانند به صورت مستقیم از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره ببرند، گفت: با تنوع خدماتی که در این صندوق تعریف شده است، استارتاپ‌ها می‌توانند در تمام طول عمر خود از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره ببرند.

به گزارش ایسنا، دکتر مصطفی بغدادی در مراسم رونمایی از "برنامه سرمایه گذاری جسورانه در ایده‌های نوآورانه" که صبح امروز در محل ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه این صندوق پیرو قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مصوب سال ۱۳۸۹ تاسیس شد، افزود: ایجاد این صندوق در راستای تجاری سازی فناوری‌ها و نوآوری و تامین مالی اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور بوده است؛ از این رو خدمات صندوق برای تامین مالی فعالان این عرصه متنوع است.

وی تسهیلات این صندوق را در ۴ دسته "مالی"، "ضمانت نامه"، "سرمایه گذاری" و "توانمندسازی" (کمک بلاعوض) به شرکت‌های دانش بنیان ذکر کرد و ادامه داد: در برنامه امروز یک خدمت جدید در صندوق نوآوری و شکوفایی با عنوان "برنامه سرمایه گذاری جسورانه" که یک نو سرمایه گذاری غیر مستقیم صندوق نوآوری محسوب می‌شود، رونمایی خواهد شد.

بغدادی در این باره توضیح داد: در زمانی که قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مصوب می‌شد، واژه "استارتاپ" برای کشور غریبه بود؛ از این رو در این قانون ماموریت این صندوق منحصر به شرکت‌های دانش بنیان شده است، ولی نمی‌توان ادعا کرد که خدمات صندوق نوآوری شامل حمایت از اکوسیستم نوآوری نشود.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی، اظهار کرد: بر این اساس ما سعی کردیم با شیوه‌های مختلفی منابع مالی را در اختیار استارتاپ‌ها قرار دهیم؛ از این رو بخشی از فعالیت‌های ما بر حمایت از شتابدهنده‌ها به عنوان مراکزی برای استقرار شرکت‌های استارتاپی متمرکز شد که طرح "هم‌سرمایه گذاری" در این راستا تعریف شده است.

وی صندوق‌های پژوهش و فناوری را از دیگر روش‌های تامین مالی این صندوق برای استارتاپ‌ها دانست و تاکید کرد: درواقع استارتاپ‌ها می‌توانند در تمام طول عمر خود از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره ببرند.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه استارتاپ‌ها به هیچ عنوان تمایل به شریک شدن با بخش دولتی را ندارند، خاطر نشان کرد: از سوی دیگر، صندوق نوآوری و شکوفایی هم در مأموریت‌های خود نمی‌بیند که به حوزه شرکت‌داری و سهامداری وارد شود؛ چرا که لختی ساختار دولتی موجب کند شدن فعالیت‌های استارتاپی خواهد شد.

بغدادی ادامه داد: اگر صندوق نوآوری و شکوفایی با تمام منابع خود به صورت خطرپذیر عمل کند، تعادل و توازن را به هم می‌زند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰ شتابدهنده دانش‌بنیان در حال فعالیت هستند که می‌توانند به صورت مستقیم از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره ببرند، خاطر نشان کرد: این شتابدهنده‌ها می‌توانند ۳ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کنند، ضمن آنکه این شتابدهنده‌ها می‌توانند از خدمات توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت بلاعوض استفاده و آن را صرف استارتاپ‌ها کنند.

بغدادی با اشاره به یکی دیگر از رویدادهای صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: قرار است رویداد «پیوند» را در اسفند ماه برگزار کنیم که فرآیند شتابدهی استارتاپ‌ها است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: