کد خبر: ۱۹۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - 06 February 2021
وقوع حمایت تاریخی بانک ملت از سهامداران خرد
بانک ملت برای حمایت از سهام خود اقدام به پیاده‌سازی اوراق بیمه سهام یا همان اوراق تبعی فروش اقدام کرده تا بتواند علاوه بر حمایت از سهام خود از سهامداران خرد نیز در بازار سرمایه حمایت کند.

بالاترین حمایت از سهامداران خرد در بانک ملت با انتشار اوراق تبعی رخ داده‌است.


به گزارش بانکداری ایرانی ،  بانک ملت برای حمایت از سهام خود اقدام به پیاده‌سازی اوراق بیمه سهام یا همان اوراق تبعی فروش اقدام کرده تا بتواند علاوه بر حمایت از سهام خود از سهامداران خرد نیز در بازار سرمایه حمایت کند.


بانک ملت از 26 شهریورماه 1399 اقدام به عرضه 65 میلیون سهم، حداقل حجم عرضه روزانه یک‌میلیون سهم و زمان‌بندی اجرای برنامه خرید از 26 شهریور تا 25 بهمن برای یک تا 80 هزار سهم و سررسید تا 25 بهمن سال جاری، به‌منظور حمایت از سهام این بانک بزرگ بورسی اقدام کرده است.


بانک ملت این کار را به صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه باهدف حمایت از سهام بانک ملت از امروز اوراق اختیار فروش تبعی سپرده بود.


نکته هیجان‌انگیز این رخداد قیمت اعمال‌شده است. بانک ملت قیمت اعمالی هر سهم را در این اوراق مبلغ 677 تومان اعلام کرده است که اشخاص حقیقی حداکثر مجاز به خرید 80 هزار سهم و سایر اشخاص حقوقی مجاز به خرید این اوراق نیستند. یعنی افراد معمولی و سهامداران خرد فقط قادر به خرید به این اوراق بوده و از آن‌ها حمایت‌شده است، چراکه قیمت سهم در حال حاضر با توجه به افزایش سرمایه بانک بر اساس آخرین روز کاری یعنی 15 بهمن 1399 مبلغ 379 تومان بوده و بانک ملت با دارندگان این اوراق هر سهم را 677 تومان حساب کرده و جایزه بزرگی را به سهامداران خود هدیه کرده است.


بانک ملت اخیراً سرمایه خود را با افزایش 314 درصدی در ترازنامه خود اعمال کرده و سرمایه را از 50 هزار میلیارد ریال به 207 هزار میلیارد ریال رسانده است.

 

 

فقط سهامداران خرد مجاز از این حمایت هستند

اطلاعیه این اوراق به شرک ذیل است و هنوز بسیاری سرمایه‌گذاران می‌توانند از این حمایت برخوردار شوند:


1-قيمت اعمال: 6،770 ريال


2-تاريخ اعمال: 25/11/1399


3-دوره معاملاتي:از 26/06/1399 الي 25/11/1399


4-محدوديت خريد هر كد معاملاتي: اشخاص حقيقي حداكثر 80 هزار ورقه، اشخاص حقوقي مجاز به خريد اين اوراق نمی‌باشند


5-حداقل حجم عرضه روزانه: 1،000،000 ورقه،


6-کل حجم عرضه: 65،000،000 ورقه،


7-حداقل مقدار هر سفارش(ورقه):1، حداكثر مقدار هر سفارش(ورقه): 80،000 مضرب هر سفارش: 1 ، تغييرات قيمت هر سفارش: 1 ريال،
8-عرضه‌کننده: صندوق سرمایه‌گذاری مشترك توسعه بازار سرمايه،


9-کارگزار عرضه‌کننده: استيشن اختصاصي صندوق سرمایه‌گذاری مشترك توسعه بازار سرمايه،


10-شرايط تسويه تعهدات در تاريخ اعمال: خريد سهام پايه توسط عرضه‌کننده باقیمت اعمال در از دارنده يا پرداخت مابه‌التفاوت قيمت اعمال و قيمت پاياني سهم پايه توسط عرضه‌کننده به دارنده اوراق اختيار فروش تبعي در صورت توافق طرفين
11. زمان‌بندی فرايند اعمال:ارسال درخواست اعمال به همراه نحوه اعمال در سررسيد و اعمال اوراق، توجه به نكات زير ضروري هست: 1-اين اوراق، معاملات ثانويه نداشته و خريداران حق فروش مجدد اين اوراق را ندارند. 2-تنها سهامداران حقيقي قادر به خريد اوراق اختيار فروش تبعي سهام می‌باشند. 3- تعداد اوراق اختيار فروش تبعي معتبر در پايان هرروز معاملاتي حداکثر می‌تواند معادل دارايي سهامدار در سهم پايه باشد. درصورتی‌که تعداد اوراق اختيار فروش تبعي تحت مالکيت سهامدار از تعداد سهم پايه تحت مالکيت وي در پايان روز بيشتر شود، اوراق اختيار فروش تبعي مازاد فاقد اعتبار بوده و عرضه‌کننده تعهدي در قبال آن نخواهد داشت. 4- در صورت نكول عرضه‌کننده در سررسيد، براي آن دسته از دارندگان اوراق اختيار فروش تبعي كه دارا جلسه معاملاتي روز سررسيد در كد معاملاتي خود داشته و درخواست به سپرده‌گذاری مركزي و تسويه وجوه ارسال کرده‌اند، خسارتي مطابق محاسبات قیدشده در اطلاعيه عرضه به دارنده اوراق اختيار فروش تبعي پرداخت می‌شود.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: