کد خبر: ۱۹۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۹ - 14 January 2021
شرکت به پرداخت ملت در خصوص تاثیر درآمد مالیاتی دستگاه های کارتخوان بر درآمد شرکت توضیحاتی را ارائه کرد.

 شرکت به پرداخت ملت در خصوص تاثیر درآمد مالیاتی دستگاه های کارتخوان بر درآمد شرکت توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی ،  شرکت به پرداخت ملت با نماد «پرداخت» در اطلاعیه‌ای در کدال اعلام کرد که به سوالات سهامداران در کنفرانس پاسخ داده است که در ادامه می‌خوانید:

با توجه به اخبار اخیر مبنی بر اینکه تمامی دارندگان دستگاه کارتخوان و درگاه اینترنتی ملزم به تشکیل پرونده مالیاتی هستند ، تاثیر این امر بر روی درآمد شرکت را شرح دهید.

قوانین مالیاتی در راستای شفاف‌سازی اقتصاد و به صورت یکپارچه در کل کشور اجرا می‌شوند. لذا کلیه پذیرندگان کارت خوان و درگاه‌های اینترنتی و همچنین کلیه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک ملزم به رعایت قوانین و مقررات هستند. در خصوص تاثیرات این تصمیم بر درآمد شرکت، پیش‌بینی ها حکایت از این دارد که با توجه به فراگیر بودن خدمات شبکه پرداخت و استفاده تمام سطوح جامعه از خدمات پرداخت، در میان مدت رشد تراکنش پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به بهای تمام شده بالای شارژ تلفن همراه، حاشیه سود این سرفصل درآمدی به چه صورت است؟ معمولا چند درصد کارمزد به شرکت اپراتور پرداخت می شود؟
شرکت به پرداخت به عنوان سطح یک شرکت‌های توزیع کننده شارژ اپراتورهای تلفن همراه بوده و بر این اساس مشمول دریافت بیشترین تخفیفات از اپراتورهای جهت فروش شارژهای الکترونیکی است. حاشیه سود حدود ۲.۵ درصد بوده و علاوه بر تخفیف مربوط به اپراتورها، کارمزد خرید شاپرکی نیز پس از فروش هر شارژ الکترونیکی از سوی شرکت شاپرکت به شرکت به پرداخت ملت اختصاص پیدا می کند. هیچگونه کارمزدی به اپراتورها بابت خرید شارژ پرداخت نمی شود.

با توجه به استهلاک بالای دستگاه پوز و هزینه بر بودن خرید این دستگاه آیا شرکت برنامه ای جهت توسعه زیر ساخت و استفاده از سایر ابزارهای پذیرش دارد؟
دستگاه پوز ابزاری است که بیشترین تعداد تراکنش و به دنبال آن بالاترین درآمد بازار در شبکه پرداخت را داراست و در حال حاضر چشم پوزشی از این بازار منطقی به نظر نمی‌رسد. در این راستا شرکت به پرداخت ضمن برنامه‌ریزی به منظور حفظ و نگهداری پایانه های فعلی و توزیع اثربخش آن ها در بازار، نسبت به خریداری پایانه های جدید و نوسازی ناوگان پوز خود اقدام کرده است. در کنار این موضوع خریداری تجهیزات جدید با تکنولوژی نوین نیز در دستور کار قرار دارد. در خصوص زیرساخت و ابزارهای پذیرش، شرکت به پرداخت ضمن توسعه زیرساخت فعلی، نسبت به تقویت تیم فنی و بازاریابی در راستای توسعه اپلیکیشن موبایلی (سکه) و همچنین ارائه خدمات مطلوب به پذیرندگان اینترنتی اقدام کرده است. ضمنا تعمیر و استفاده مجدد از پایانه‌های فعلی هم در دستور کار قرار دارد.

کنفرانس اطلاع رسانی شرکت در تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۰ برگزار شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: