کد خبر: ۱۹۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۲ دی ۱۳۹۹ - 11 January 2021
معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید کرد: تمام کارکنان مشاغل ضروری در شهرهای زرد باید در محل کار خود حاضر شوند، اما در اداراتی که خدمات عادی ارائه می‌دهند دو سوم کارمندان حضور می‌یابند.

 بانکداری ایرانی - معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید کرد: تمام کارکنان مشاغل ضروری در شهرهای زرد باید در محل کار خود حاضر شوند، اما در اداراتی که خدمات عادی ارائه می‌دهند دو سوم کارمندان حضور می‌یابند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، شیوع بیماری کرونا روال عادی فعالیت مشاغل و کسب و کارهای مختلف را بسته به نوع فعالیت، متاثر کرده است. ستاد ملی مبارزه با کرونا مسوول اعلام وضعیت ابتلای مردم در شهرهای مختلف است و براین اساس سه رنگ زرد، نارنجی و قرمز را تعریف کرده است.

براساس اعلام «حسین قاسمی» دبیر کمیته امنیتی اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا از صبح روز شنبه (۲۰ دی ماه) وضعیت تهران و ۲۱۲ شهر دیگر زرد و ۶ شهرستان آمل، ساری، نکا، رامسر، بهشهر و محمودآباد در وضعیت قرمز قرار گرفت. همچنین ۲۳ شهر نارنجی است که ۱۸ شهر آن در استان مازندران قرار دارد. وضعیت سه استان شمالی کشور مازندران، گلستان و گیلان نارنجی است و این سه استان در اولویت ممنوعیت قرار دارد.

با توجه به اینکه بیشتر شهرها و استان‌های کشور از وضعیت قرمز خارج شدند بسیاری از مشاغلی که پیش از این تعطیل شده بودند می‌توانند فعالیت خود را از سرگیرند و کارمندان ادارات نیز موظف هستند که به محل کار خود بازگردند.

معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره حضور کارمندان، گفت: در تاریخ ۲۷ آبان ماه امسال بخشنامه‌ای به شماره ۳۷۴۸۹۹ درباره نحوه حضور کارکنان ادارات به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردیم.

«علاء الدین رفیع زاده» افزود: در این بخشنامه برای هر شرایط هشدار زرد، نارنجی و قرمز وضعیت حضور کارمندان در محل کار اعلام شد. بنابراین متناسب با وضعیتی که هر هفته توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود دستگاه‌ها حضور کارمندان خود را تعیین می‌کنند.

وی توضیح داد: البته در بخشنامه دو نوع خدمت ضروری و عادی نیز تعریف شده است. خدمت ضروری خدمتی است که به طور مستقیم در زندگی روزمره شهروندان و یا انجام فعالیت ها یا ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی دیگر تأثیر گذار بوده و ارائه آنها قابل تعطیل نیست و خدمت عادی نیز به آن دسته از خدمات دستگاه های اجرایی اطلاق می شود که عدم ارائه موقت آنها تأثیر جدی در زندگی عموم شهروندان نداشته و می‌توان ارائه آنها را به زمان دیگری در آینده نزدیک موکول کرد.

معاون نوسازی اداری سازمان ادای و استخدامی گفت: در وضعیت زرد تمام کارکنان ارائه دهنده خدمات ضروری موظف هستند در محل کار خود حاضر شوند در سایر ادارات که خدمات عادی ارائه می‌دهند دو سوم کارمندان حضور می‌یابند.

وی افزود: در وضعیت نارنجی تمام ادارات خدمات ضروری تا یک سوم باید کارمندان خود را کاهش دهند و دو سوم باید در محل کار خود حاضر شوند و در سایر ادارات ۵۰ درصد باید سرکار خود حاضر شوند.

رفیع‌ زاده اظهارداشت: در وضعیت قرمز دستگاه‌هایی که خدمات ضروری ارائه می‌دهند باید ۵۰ درصد کارکنان در محل کار حاضر شوند و در خدمات عمومی یک سوم کارکنان حضور می‌یابند.

وی تاکید کرد: بخشنامه ابلاغ شده به دستگاه‌های مختلف جامع است و دستگاه‌ها و استان ها متناسب با وضعیتی که قرار دارند میزان حضور کارمندان خود را تعیین می‌کنند.

این مقام مسوول توضیح داد: اینکه خدمات دستگاه‌ها و ادارات ضروری است یا نه، توسط بالاترین مقام دستگاه تعیین و ابلاغ می‌شود.

وی افزود: برای نمونه خدمات مرتبط با مشاغل گروه یک در بخش دولتی شامل خدمات برق، آب، گاز و درمانی و سلامت، امور بانکی، حمل و نقل عمومی و خدمات شهری است که تعطیل بردار نیست.

رفیع زاده درباره حضور کارمندان در شهر تهران که در وضعیت زرد قراردارد نیز گفت: تمام کارکنانی که خدمات ضروری ارائه می‌دهند باید در محل کار خود حاضر شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: