کد خبر: ۱۹۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۷ دی ۱۳۹۹ - 06 January 2021
دكتر حسين مهري در مراسم گرامیداشت روز گزينش كه با حضور اعضاي هسته گزينش اين بانك تشكيل شد، اظهار داشت: نظام گزينش كارآمد منجر به ارتقاء سلامت اداري و ارائه خدمات مطلوب و با كيفيت و در نهايت رضايتمندي مردم از عملكرد دستگاه هاي اجرايي مي شود.

دكتر حسين مهري در مراسم گرامیداشت روز گزينش كه با حضور اعضاي هسته گزينش اين بانك تشكيل شد، اظهار داشت: نظام گزينش كارآمد منجر به ارتقاء سلامت اداري و ارائه خدمات مطلوب و با كيفيت و در نهايت رضايتمندي مردم از عملكرد دستگاه هاي اجرايي مي شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، وي در این مراسم كه به مناسبت 15 دیماه، سالروز گرامیداشت صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر بازنگری امر گزینش برگزار شد، ضمن تسلیت ايام فاطميه، شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و درگذشت عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، آیت‌الله مصباح یزدی بيان داشت: سردار سلیمانی آيينه تمام نماي ارزش هاي نظام بودند و اخلاق و منش وي در راه خدمت به مردم و حفظ و صيانت از ميهن اسلامي مي بايست الگوي همه خدمتگزاران و كاركنان در تمامي سازمان ها و نهادها باشد.


مديرعامل بانك صنعت و معدن تصريح كرد: مقام معظم رهبري نيز در بند سوم سياست هاي كلي نظام اداري كه در سال 1389 ابلاغ فرمودند به بهبود معيارها و روزآمدي روش هاي گزينش منابع انساني به منظور جذب نيروي انساني توانمند، متعهد و شايسته و پرهيز از تنگ نظريها و نگرش سليقه اي و غير حرفه اي تأكيد نمودند كه اين موضوع مهم مي تواند اساس كار همكاران ما در بخش گزينش بانك باشد.


دکتر مهري در بخش دیگري از سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات کارکنان و افرادي كه پيش تر عهده دار امر گزينش در بانك صنعت و معدن بودند و اعضاي فعلي هسته گزینش اظهار داشت: نگاه گزينش مي بايست نگاهي هدايت گرايانه و پيشگيرانه باشد تا علاوه بر انتخاب نيروهاي كارآمد از تحميل هزينه بر دستگاه ها جلوگيري شود و ضرورت دارد با انتخاب روش صحيح به اصلاح افراد خاطي و بازگرداندن آنان به سازمان مبادرت ورزيم چراكه انسان جايزالخطا است و تلاش ما بايد در جهت جلوگيري از تكرار خطا و اشتباه باشد.
وي عنوان داشت: متوليان امر گزينش، خود مي بايست افرادي صالح، متعهد، متخصص و قانون مدار بوده و از همه مهم تر واجد صفات يك كارمند نمونه، شايسته و الگو براي ساير كاركنان باشند تا بتوانند به شایسته‌گزینی و جذب نیروهای توانمند و معتقد مبادرت ورزند.


دكتر مهري تأكيد كرد: امر انتخاب و گزينش نيروي انساني به عنوان يكي از با ارزش ترين منابع و سرمايه هاي هر سازمان، عمدتاً متأثر از نگرش ها، ارزش ها و اهداف آن سازمان مي باشد و لازم است متناسب با شرايط و مقتضيات دستگاه ها، تمامي شاخص هاي عمومي و آموزش هاي عقیدتی، اخلاقی و آگاهی از قوانین و مقررات براي همكاران مدنظر قرار گيرد.


مديرعامل بانك صنعت و معدن تبعيت از انطباق كامل دستورالعمل‌ها و قوانین در امر گزينش و رعايت حق و انصاف و پرهيز از به کار بردن سلیقه شخصی در امر خطير گزینش را ضروري دانست و افزود: توجه به اصول شرعی، قانونی، اخلاقی و اصل مهم رازداري در حفظ اطلاعات و آبرو و حیثیت افراد و رعايت اصل شفاف‌سازی در تمام مراحل گزينش، مجموعه اصولي است كه از گزينشگران انتظار مي رود همواره مورد ملاحظه ويژه قرار دهند.


حسين عسكري عضو هيأت مديره اين بانك نيز خاطرنشان كرد: اهميت امر گزينش بدان جهت است كه همواره كار درست در جاي درست و توسط شخص مناسب براي آن كار انجام مي شود و در مقوله توسعه، اين نيروي انساني شايسته است كه نقش اساسي و مؤثري را ايفا مي كند.


وي ادامه داد: در بحث گزينش، سه شاخص بسيار مهم وجود دارد؛ نخست آنكه بهترين افراد براي پست هاي سازماني انتخاب شوند كه همان شايسته سالاري است. ديگر آنكه كساني در رأس امور قرار بگيرند كه عملگرا و نتيجه گرا باشند و در نهايت كساني انتخاب شوند كه از شاخص هاي اخلاقي و معنوي صداقت و درستي برخوردار باشند.


در اين جلسه دكتر حميد محمدميرزائي مدير هسته گزينش اين بانك گزارشي از عملكرد 9 ماهه هسته گزينش در سال جاري ارائه نمود و از راه اندازي درگاه ويژه گزينش با امكان بارگزاري مقاله، كتاب، گزارش و ديگر محتواهاي مرتبط با گزينش در حوزه هاي عقيدتي و سياسي خبر داد و افزود: با راه اندازي اين درگاه امكان ارتباط همكاران با مجموعه هسته گزينش فراهم شده است.


وي همچنين از برگزاري دوره هاي آموزشي در خصوص مراحل، ابعاد و چگونگي انجام گزينش سخن گفت و اظهار داشت: هدف نهايي از ايجاد امكانات مختلف و برگزاري دوره هاي ويژه ارتقاء معنويات و اخلاقيات در مجموعه بانك است.


گفتني است، در انتهای مراسم ياد شده با اهداء لوح تقدیر از تلاش و عملكرد مطلوب اعضای پيشين هسته گزینش اين بانك و تلاش ها و فعاليت هاي مؤثر اعضاي فعلي اين بخش تقدير و تجليل بعمل آمد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: