کد خبر: ۱۸۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۱۵ دی ۱۳۹۹ - 04 January 2021
مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در 9 ماهه سال جاري كه به نام سال جهش توليد مزين است، اين بانک بیش از 182 هزار میلیارد ریال تسهیلات با هدف ايجاد جهش در بخش توليد به واحدهای صنعتی و معدنی پرداخت کرده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در 9 ماهه سال جاري كه به نام سال جهش توليد مزين است، اين بانک بیش از 182 هزار میلیارد ریال تسهیلات با هدف ايجاد جهش در بخش توليد به واحدهای صنعتی و معدنی پرداخت کرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، دكتر حسین مهری در پایان سفر یک روزه و بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی استان اردبیل و در مصاحبه با رسانه های این استان اظهار داشت: 90 درصد تسهیلات اعطايي توسط اين بانك، سرمایه در گردش و 10 درصد آن سرمایه ثابت برای واحدهای تولیدی و صنعتی بوده است.


وی تصریح کرد: ما در سال جهش تولید بیش از 60 درصد رشد را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم و تلاش می کنیم در سه ماه پایانی سال نیز همین روند را در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی ادامه دهیم.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن اقتضای سال جهش تولید را افزایش حمایت‌های همه‌جانبه از واحدهای تولیدی برشمرد و گفت: ما باید در سال جهش تولید توان پرداخت تسهیلات و پشتیبانی مالی از كارآفرينان و صنعتگران را افزایش دهیم.


دكتر مهری افزود: بانک صنعت و معدن در قراردادها و وصول مطالبات نیز اقدامات خوب و روند رو به رشدی را در سطح ملی داشته و انتظار می‌رود همین روند در سال‌های آینده ادامه پیدا کند.


مدیرعامل بانک صنعت و معدن به واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه بانک صنعت و معدن در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون شرکت نخ خمین، لاستیک فارس، کاغذ کازرون، سیمان مازندران، صندوق مالی تکنولوژی و شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و تجارت که متعلق به بانک صنعت و معدن بود در دو سه سال اخیر واگذار شده است.


دكتر حسين مهری به احیای واحدهای تولیدی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: بانک صنعت و معدن در این حوزه نیز عملکرد مطلوبی داشته و از ابتدای امسال نیز با تقویت برنامه‌ حمایت از واحدهای تولیدی راکد با هدف بازگشت آنها به چرخه تولید اقدامات مؤثري داشته که بخشی از آنها نیز تاکنون در این فرآیند مجدداً در مدار توليد قرار گرفتند.


وی اظهار کرد: براساس آمار استخراجی، بانک صنعت و معدن طي سالهاي گذشته بیش از 156 واحد صنعتی را در استان‌ها که به حالت رکود کشیده شده بودند، احیا کرده و نسبت به پرداخت تسهیلات برای این واحدها اقدامات مطلوب و مناسب انجام شده است.


مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه خاطر نشان کرد:‌ بخشی از واحدهای تملیکی ما از گذشته باقی مانده ولی سیاست بانک صنعت و معدن بر این است که واحدهای فعال را تملیک نکند.


دكتر مهری بیان کرد: به غیر از واحدهایی که متقاضی آنها در دو سه سال اخیر مجموعه تولیدی را به حال خود رها کرده و منابع بیت‌المال در حال از بین رفتن است، هیچ واحد تولیدی به حالت تملیک در نیامده و عمده واحدهای تملیکی مربوط به مجموعه‌های غیرفعال است.


وی به راه‌اندازی کلینیک عارضه‌یابی در بانک صنعت و معدن در کمک به فعالیت مجدد واحدهای تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: حرکت ما به سمت كمك به حفظ و يا راه اندازي واحدهاي توليدي بوده و رويكرد بانك تملیک واحدهای صنعتی و تولیدی فعال نیست و ما به صورت محدود تنها چند مجموعه را که در دو سه سال اخیر تعطیل شدند، تملیک کردیم و به غیر از آن همه واحدها در حال پرداخت مطالبات خود هستند.


دكتر مهری نخستين اولويت بانک صنعت و معدن را حفظ اشتغال با اولویت تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اعلام کرد و گفت: ترجيح ديگر ما در بانک صنعت و معدن حمایت از طرح‌های نیمه‌تمام است تا به سرعت تکمیل و به مرحله بهره‌برداری برسند تا زمینه اشتغال برای فعالان این عرصه فراهم آید.


وی سومین اولويت بانک صنعت و معدن را حمایت از طرح‌های توسعه‌ای در قالب زنجیره تولید برشمرد و افزود: انتظار می‌‌رود با این فرآیند قیمت تمام شده محصولات تولیدی پایین آمده و یک رونق مضاعفی را در بخش تولید و اشتغال شاهد باشیم.


دكتر مهري در پايان از افزايش اختيارات در مديريت هاي استاني اين بانك سخن گفت و افزود: با هدف تسريع و تسهيل در خدمت دهي به مشتريان در سراسر كشور، اختيارات سرپرستي ها تا 50 درصد افزايش يافته است و مديران استاني اين بانك در تصميم گيري براي اعطاي تسهيلات نقش بيشتري بر عهده دارند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: