کد خبر: ۱۸۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۹ - 01 January 2021
جهش جدید ویروس کرونا در انگلیس خطر محدودیت‌های بیشتر و دستور به ماندن در خانه را افزایش داده که باعث سقوط بیشتر تقاضا برای سوخت می‌شود و قیمت نفت را پایین می‌آورد.

بانکداری ایرانی - جهش جدید ویروس کرونا در انگلیس خطر محدودیت‌های بیشتر و دستور به ماندن در خانه را افزایش داده که باعث سقوط بیشتر تقاضا برای سوخت می‌شود و قیمت نفت را پایین می‌آورد.

به گزارش  تسنیم به نقل از رویترز، نظرسنجی رویترز از 39 اقتصاددان و تحلیلگر نشان می‌دهد قیمت نفت بهبود چندانی در 2021 نخواهد یافت چون جهش جدید ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده برای سفر در نتیجه این جهش، تقاضای ضعیف سوخت را تهدید می‌کند.

طبق این نظر سنجی که در نیمه دوم دسامبر صورت گرفت، پیش بینی می‌شود متوسط قیمت نفت خام برنت در 2021 برابر با 50.67 دلار در هر بشکه باشد.

این رقم بالاتر از نظررسنجی ماه گذشته است که قیمت 49.35 دلار در هر بشکه را نشان می‌داد ولی تفاوت چندانی نسبت به قیمت 51 دلار نفت خام برنت در روز پنج شنبه ندارد.

انتظار می‌رود متوسط قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در 2020 برابر با 47.45 دلار در هر بشکه باشد.

این رقم هم نسبت به نظرسنجی ماه نوامبر که 46.40 دلار در هر بشکه را پیش‌بینی می‌کرد بیشتر است ولی تفاوت چندانی با قیمت نفت خام آمریکا در روز پنجشنبه که برابر با 48 دلار بود، ندارد.

جهش جدید ویروس کرونا در انگلیس خطر محدودیت‌های بیشتر و دستور به ماندن در خانه را افزایش داده است و همراه شده با واکسیناسیون تدریجی کرونا که مانع افزایش بیشتر قیمت نفت می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند بهبود تقاضای نفت بستگی به سرعت استفاده از واکسن‌های تولید شده در مبارزه با ویروس کرونا دارد و برخی انتظار دارند قیمت نفت تا قبل از 2022 یا 2023 به سطح قبل از بحران کرونا باز نگردد.

طبق گفته تحلیلگران، قرنطینه‌های بیشتر و اقدام اوپک پلاس در افزایش تولید بیشترین تاثیر را بر قیمت نفت در نیمه اول 2021 خواهد گذاشت.

اوپک و متحدانش از ابتدای ژانویه 500 هزار بشکه در روز به تولید خود اضافه می‌کنند و قرار است در چهارم همین ماه دیدار داشته باشند تا در مورد پانصد هزار بشکه دیگر افزایش تولید در ماه فوریه تصمیم‌گیری کنند.

کارستن فریچ، از تحلیلگران کامرزبانک می‌گوید:«اگر ائتلاف اوپک پلاس به سرعت تولید خود را افزایش دهد، خطر سقوط قیمت نفت وجود دارد ولی اگر این کار با احتیاط و به صورت تدریجی انجام شود و با افزایش قیمت نفت همراه باشد، تولید نفت شیل آمریکا هم دوباره افزایش می‌یابد که خود مشکل دیگری است».

ارزش نفت خام برنت و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا بیش از 20 درصد در 2020 کاهش یافته ولی قیمت نفت برنت از ماه آوریل بیش از 3 برابر شده است. قیمت نفت خام برنت در ماه آوریل به پایین‌ترین رقم طی 20 سال گذشته یعنی 15.98 دلار در هر بشکه رسید.

برچسب ها: کرونا ، واکسن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: