کد خبر: ۱۸۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۰۵ دی ۱۳۹۹ - 25 December 2020
بانک جهانی در گزارشی پیش بینی کرد که رشد تولید ناخالص داخلی چین از دو درصد در سال ۲۰۲۰ به ۷.۹ درصد در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید.


بانکداری ایرانی - بانک جهانی در گزارشی پیش بینی کرد که رشد تولید ناخالص داخلی چین از دو درصد در سال ۲۰۲۰ به ۷.۹ درصد در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد که رشد تولید ناخالص داخلی چین از دو درصد در سال 2020 به 7.9 درصد در سال 2021 می رسد.

این بانک همچنین پیش بینی کرده است که با افزایش اعتماد مصرف کننده و ایجاد شرایط بهتر در بازار کسب و کار چین، رشد تولید ناخالص داخلی این کشور تا سال 2021 به سطح قبل از بیماری کرونا باز خواهد گشت.

بانک جهانی تأکید کرد که اگرچه نرخ رشد اقتصادی چین نسبت به پیش بینی های قبلی این بانک در تابستان بدون تغییر باقی مانده است، اما این کشور باید از عدم اطمینان کوتاه مدت در بازار کسب وکار خود عبور کند.

در بیانیه این بانک آمده است: سیاست خروج زودهنگام از محدودیت های کرونایی و یا سخت گیری بیش از حد می تواند شانس بهبود وضعیت اقتصادی را از بین ببرد. همراه با یک سیاست پولی انعطاف پذیر و حمایتی، چین می تواند از فضای مالی خود در برابر روند نزولی رشد محافظت کرده و چرخشی آرام از تقاضای عمومی به تقاضای خصوصی را تضمین کند.

بانک جهانی همچنین به چین پیشنهاد داد که نقل و انتقالات مستقیم مالی ویژه به دولت های محلی (سازوکار جدیدی که در سال جاری برای اطمینان از دریافت مستقیم وجوه مالی و بسته های نجات توسط ادارات و نهادهای دولتی آغاز شده است) تا سال آینده میلادی تمدید شود و به منظور افزایش بودجه اجتماعی و یا سرمایه گذاری سبز توسط دولت های محلی صریحاً هدف گذاری شود.

بر اساس گزارش بانک جهانی، بانک مرکزی چین از نظر سیاست های پولی باید به تدریج به ابزارهای متعارف خود بازگردد.

طبق گفته سباستین اکارد، اقتصاددان ارشد بانک جهانی، چین برای برقراری مجدد تعادل در اقتصاد و حرکت از سرمایه گذاری به سمت رشد بیشتر مبتنی بر نوآوری و خدمات، نیاز به پذیرش پتانسیل رشد در توسعه یافته ترین و نوآورانه ترین شهرهای خود دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: