کد خبر: ۱۸۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۰۲ دی ۱۳۹۹ - 22 December 2020
سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بورسی یکی از گزینه‌های ثابت و مهمی است که از سوی کارشناسان اقتصادی برای افراد پرمشغله یا افراد غیرحرفه‌ای توصیه می‌شود.

 سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بورسی یکی از گزینه‌های ثابت و مهمی است که از سوی کارشناسان اقتصادی برای افراد پرمشغله یا افراد غیرحرفه‌ای توصیه می‌شود.

 انواع متعددی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری براساس نوع اوراق بهاداری که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند و نیز اهدافی که دنبال می‌کنند وجود دارد.

بعضی از آنها عبارتند از: صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار پول، صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری اوراق با درآمد ثابت، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی و … در ایران صندوق‌های سرمایه‌گذاری در گروه صندوق با درآمد ثابت و صندوق سهام در حال فعالیت هستند.

این صندوق‌ها وجوه دریافتی از سرمایه‌گذاران را در پرتفویی (سبدی) از اوراق بهادار با درآمد ثابت (شامل انواع اوراق قرضه، اوراق مشارکت و انواع اوراق بدهی) سرمایه‌گذاری و آن را اداره می‌کنند.

در حال حاضر با وجود استقبال مردم از این صندوق ها ،با این مساله و چالش روبرو هستیم که ظرفیت این صندوق ها در خیلی از روزها تکمیل است و امکان صدور و واریز وجه توسط مشتریان وجود ندارد .

در همین خصوص گفتگویی با چند صندوق سرمایه گذاری داشتیم که در ادامه میخوانید:

کارشناس این صندوق ها با اظهار بی اطلاعی از زمان بازگشایی درگاه پرداخت این صندوق ها به این موضوع اشاره کردند: در زمان تکمیل بودن سقف و ظرفیت صندوق و بسته بودن درگاه پرداخت الکترونیکی افرادی که که قصد واریز وجه در صندوق های سرمایه گذاری را دارند میتوانند صبح همان روز در ساعت‌های ۸ الی ۹ با قسمت مالی صندوق تماس گرفته و با اعلام مبلغ مورد نظر و تایید کارشناس نسبت به واریز وجه اقدام کرده و عکس فیش واریزی را در سایت بارگذاری کنند. اما در صورت تایید نشدن امکان واریز وجود ندارد که اکثریت سهامداران با مشکل این تایید و بسته بودن درگاه پرداخت الکترونیکی روبرو هستند.

زهرا مالمیر

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: