کد خبر: ۱۸۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۲ دی ۱۳۹۹ - 22 December 2020
چادرملو و بانک تجارت تفاهم نامه همکاری های دو جانبه با اعتبار دو ساله در قبال تمرکز فعالیت های پولی و بانکی و انتقال بخشی از حساب ها به بانک امضا کردند.

چادرملو و بانک تجارت تفاهم نامه همکاری های دو جانبه با اعتبار دو ساله در قبال تمرکز فعالیت های پولی و بانکی و انتقال بخشی از حساب ها به بانک امضا کردند.

به گزارش بانکداری ایرانی ، در مراسمی با حضور مدیران عامل شرکت چادرملو و بانک تجارت، تفاهم نامه همکاری های دو جانبه به امضا رسید.

براساس این تفاهم نامه از این پس بانک تجارت متعهد می شود در قبال تمرکز فعالیت های پولی و بانکی اعم از ارزی و ریالی چادرملو و شرکت های زیر مجموعه، انواع خدمات مالی و بانکی را به این شرکت ارائه کند. این تفاهم نامه با اعتبار 2 ساله منعقد شده و در صورت توافق طرفین برای سال های بعد نیز قابل تمدید است .

از جمله موارد مورد توافق طرفین، افتتاح انواع حساب های ارزی و ریالی، تعیین حد اعتبار و گشایش انواع اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی ، صدور و تعیین حد اعتبار انواع ضمانت نامه های ارزی و ریالی، اعطای انواع تسهیلات در قالب عقود اسلامی ، تامین مالی شرکت های زیر مجموعه از طریق انعقاد قرارداد های جداگانه ، انجام کلیه امور مربوط به سهام همچون پذیره نویسی و سبد گردانی توسط کارگزاری بانک تجارت است و چادرملو موافقت کرد نسبت به انتقال بخشی از حساب های شرکت و زیر مجموعه ها به بانک تجارت اقدام کند .

ناصر تقی زاده مدیر عامل چادرملو اظهار امیدواری کرد: با انعقاد این تفاهم نامه، سطح همکاری های دو جانبه افزایش یابد . باتوجه به شرایط اقتصادی و مشکلات ناشی از تحریم ها، توسعه اقتصادی با اتکا به توانمندی های مالی و سرمایه گذاری های شرکت های بزرگ معدنی و صنعتی بخوبی امکان پذیر است و با این اقدامات می توانیم بار بزرگی از روی دوش دولت برداریم چراکه در این شرایط نمی توان انتظار داشت دولت به تنهایی در جهت توسعه اقتصادی گام بردارد.

وی افزود: چادرملو آمادگی کامل دارد تا با اجرای طرح های توسعه بخش خود و با استفاده از تسهیلات بانکی، مسیر توسعه و اشتغال را طی کند و از حمایت های وزیر صنعت و مقامات استانی نیز برخوردار است .

رضا دولت آبادی مدیر عامل بانک تجارت نیز گفت: همان طوری که پیشتر این بانک در تامین مالی پروژه عظیم شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس به مناطق مرکزی ایران سهیم بوده، امید می رود بتوانیم نقش اثر بخشی در تامین مالی طرح ها و پروژه های در دست اقدام چادرملو و زیر مجموعه ها داشته باشیم .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: